arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱

عكس مارلون براندو 13 ميليون پوند ارزش دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتظار مي‌رود يك طراحي چاپ اندي وارهول از مارلون براندو در فيلم «وحشي» به قيمت 13 ميليون پوند فروخته شود.

بنياد اندي وارهول اعلام كرده اين اثر در حراجي ماه نوامبر كريستي به حراج گذاشته مي‌شود. اين طراحي چاپ يكي از چندين اثر وارهول است كه براي جمع‌آوري پول براي حمايت از هنرمندان تجسمي به فروش مي‌رود.

 اين بنياد همچنين اعلام كرد حمايت از هنرمندان هدف اصلي وارهول از تشكيل بنياد بوده و به موزه‌ها نيز كمك مالي خواهد كرد. استيون مورفي، مدير كريستي گفت: اين حراجي كمك مي‌كند آثار وارهول به دست كساني برسد كه هرگز خيالش را هم نمي‌كردند بتوانند اثري از وارهول داشته باشند.

تابلوي وارهول از براندو «مارلون» نام دارد و سال 1966 طراحي شده است. اين اثر چاپ سيلك اسكرين است و يكي از معروف‌ترين پرتره‌هاي وارهول از چهره‌هاي هاليوودي است. تخمين زده مي‌شود «مارلون» به قيمت 13 ميليون پوند به فروش برود. به گفته برت گرووي، مدير بخش هنر پس از جنگ و معاصر حراجي كريستي «تابلو «مارلون» در كنار پرتره وارهول از الويس پريسلي بيانگر شور و هيجاني است كه كمتر در ديگر آثار اين هنرمند ديده مي‌شود.»وارهول در اين چاپ از عكس تبليغاتي براندو براي فيلم «وحشي» ساخته لاسلو بندكت توليد سال 1953 استفاده كرده است. اين فيلم درباره گروهي موتورسوار شورشي است.

بنياد وارهول كه سال 1987 تاسيس شده است اعلام كرده نقاشي‌ها، عكس‌ها و ديگر آثار هنري وارهول را طي چند سال آينده براي كمك به هنرمندان تجسمي به فروش مي‌رساند و قرار است به مناسبت 25 سالگي بنياد هدايايي غيرمنتظره به موزه‌ها اهدا كند. آثار وارهول در حراجي‌ها بسيار مورد استقبال قرار مي‌گيرند. «تصادف ماشين سبز- سوختن ماشين سبز» سال 2007 به قيمت 7/71 ميليون دلار فروخته شده. پرتره چهار قسمتي او از چهره خودش هم سال 2011 به قيمت 4/38 ميليون پوند فروخته شد.

«مارلون مضاعف» كه اثري ديگر از چهره براندو بود و سال 1966 طراحي شده نيز سال 2008 به قيمت 5/32 ميليون دلار به فروش رفت. چهار ماه پيش هم اثري از اين هنرمند با الهام از چهره الويس پريسلي به قيمت 37 ميليون دلار در حراجي سوتبي فروخته شد.
نظرات بینندگان