arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

نماسازان پیشرو مجری نماشویی، رنگ آمیزی و پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای انجام خدماتی همچون پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان، شستشوی نما و رنگ آمیزی و نقاشی نمای ساختمان شرکت نماسازان پیشرو در خدمت عزیزان خواهد بود. اجرای این امور به هیچ عنوان نیاز به داربست نداشته و توسط کار با طناب یا همان راپل قابل انجام خواهد بود. از همین رو قیمت انجام کار بسیار با صرفه خواهد بود.

 

در ادامه این مطلب به توضیح هر کدام از این خدمات برای شما خواهیم پرداخت تا با چند و چون کار بیشتر آشنا شوید.

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

(برای مطالعه دقیق تر و خواندن مطالب جامع تر می توانید به مقاله پیچ و رولپلاک سنگ نما در وبسایت شرکت نماسازان پیشرو مراجعه نمایید.)

نمای ساختمان، اولین چیزی است که از یک بنا به چشم می‌آید و زیبایی و عظمت آن را به رخ می‌کشد. اما حفظ این زیبایی و استحکام نما در گذر زمان، دغدغه‌ای همیشگی برای ساکنین و مالکین ساختمان‌ها بوده است. شل شدن و سقوط سنگ نما، خطرات جانی و مالی جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

نماسازان پیشرو مجری نماشویی، رنگ آمیزی و پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

یکی از مشکلات رایجی که امروزه تمامی ساختمان ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، ریزش سنگ از نمای ساختمان است. دلایل مختلفی برای شل شدن و افتادن سنگ نما وجود دارد. عمده ترین این دلایل استفاده از سیمان خشک حین سنگ کاری، نشست ساختمان و باد و طوفان می باشد.

خطرات جانی و مالی ناشی از افتادن سنگ نما این موضوع را بسیار چالش بر انگیز کرده است. اما راه چاره برای رهایی از این دغدغه بزرگ فقط و فقط پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما است.

چنانچه سنگی از نمای شما دچار ریزش شد به طور قطع می بایست همه سنگها را محکم نمود. چرا که ریزش یک سنگ به نوعی اعلام هشدار در مورد ضعف کل نما است. چنانچه حتی سنگی از نما هم ریزش نکرده است بهترین کار این است که برای جلوگیری از افتادن سنگ نما دست به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان زد.

روال انجام کار محکم کاری سنگ نما

برای انجام مقاوم سازی سنگ های نما روال کار به شرح زیر است:

  • تماس مدیر ساختمان با یک شرکت معتبر برای انجام کار
  • بازدید به طور رایگان توسط کارشناسان شرکت
  • صادر کردن یک پیش فاکتور جهت اعلام توضیحات و براورد هزینه از طرف شرکت برای مدیر ساختمان
  • انعقاد قرارداد قبل از شروع کار
  • انجام کار توسط پرسنل شرکت مجری
  • تحویل گیری کار از طرف مدیر ساختمان
  • تسویه مبلغ کار

توضیحات و نکات کار پیچ کردن سنگ نما

همانند انجام هر کاری برای محکم کردن سنگ نمای ساختمان می بایست یک سری نکات و قواعد رعایت شود تا کار به نحو احسن صورت پذیرد. در زیر تمام نکات مهمی که برای تثبیت سنگ نما می بایست رعایت شود، ذکر شده است.

  • به دلیل انجام کار توسط طناب یا راپل باید پرسنل مجری دوره دیده و با تجربه باشند.
  • تمام پرسنل باید توسط شرکت بیمه شده باشند.
  • تهیه پیچ و رولپلاک مصرفی به عهده شرکت مجری می باشد. پیچ های تهیه شده باید گالوانیزه ضد زنگ بوده و دارای ابعاد استاندارد باشد.
  • دریل های سوراخ کاری باید به نحوی باشند که به سنگ آسیب نرسانند.
  • پیچ هایی که درون رولپلاک هستند باید با پیچ بند سفت شده نه اینکه با چکش کوبیده شوند.
  • تعداد پیچ های استفاده شده در هر سنگ باید طبق استاندارد باشد، نه کمتر و نه بیشتر.
  • سنگ های افتاده نما باید توسط مدیر ساختمان تهیه شده و توسط پرسنل نصب گردند.
  • روی پیچ ها باید توسط بتونه همرنگ سنگ نما پوشانده شوند.
  • کار انجام شده باید توسط شرکت مجری 5 سال گارانتی شوند.
  • پایین کار به منظور ایمنی و عدم تردد باید توسط مدیر ساختمان محصور گردد.

قیمت پیچ و رولپلاک نما

قیمت و هزینه انجام کار مهار سنگ های نمای ساختمان توسط پیچ و رولپلاک به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعداد طبقات و متراژ بر ساختمان، جنس سنگ ها، ابعاد سنگ ها و میزان سادگی و پیچیدگی نما مواردی هستند که در قیمت دهی تاثیر گذارند.

با لحاظ شدن موارد بالا و متریالی که به کار می رود، در نهایت یک قیمت به صورت کنتراتی اعلام خواهد شد. برای انجام کار رولپلاک نما به هیچ وجه نمی توان به صورت متری و دانه ای اعلام قیمت نمود.

نماسازان پیشرو شرکت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

شرکت نماسازان پیشرو یکی از شرکت های معتبری است که از سال 1388 تا کنون به اجرای محکم کاری سنگ های نما بدون داربست مشغول است. عمده ترین فعالیت این شرکت در همین خصوص می باشد. این گروه با داشتن 5 شعبه فعال آماده خدمت رسانی به مشتریان در تمام نقاط استان های تهران و البرز می باشد.

برای پی بردن به رزومه و کیفیت کار این گروه کافی است از وبسایت و شبکه های اجتماعی آن، برای رویت نمونه کارهای انجام شده، بازدید نمایید.

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان

آلودگی‌ها، گرد و غبار، دوده، فضولات پرندگان و سایر عوامل محیطی، به مرور زمان نمای ساختمان را کثیف و تیره می‌کنند. این امر نه تنها زیبایی و جذابیت ساختمان را تحت شعاع قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند به عمر مفید آن نیز آسیب برساند.

نماسازان پیشرو مجری نماشویی، رنگ آمیزی و پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

شستن نمای ساختمان به دلایل زیر اهمیت و ضرورت دارد:

  • حفظ زیبایی و جذابیت: نماشویی، زیبایی و جذابیت اولیه نمای ساختمان را باز می‌گرداند و به آن ظاهری نو و تازه می‌بخشد.
  • افزایش طول عمر نما: شستشوی منظم نما، از نفوذ آلودگی‌ها و مواد مضر به داخل مصالح نما جلوگیری می‌کند و به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند.
  • جلوگیری از تخریب نما: آلودگی‌ها و رطوبت، به مرور زمان باعث تخریب مصالح نما می‌شوند. نماشویی با از بین بردن این عوامل، از تخریب نما جلوگیری می‌کند.
  • بهداشت محیط زیست: شستشوی نما، از تجمع آلودگی‌ها و گرد و غبار در نمای ساختمان جلوگیری می‌کند و به حفظ بهداشت محیط زیست کمک می‌کند.
  • افزایش ارزش ملک: یک ساختمان با نمای تمیز و زیبا، ارزش ملک را افزایش می‌دهد.

روشهای شستن نمای ساختمان

برای نظافت و تمیز کردن نماهای مختلف مطمئنا روش های متفاوتی وجود دارد. به فراخور هر مدل نما روش مناسب برای آن می بایست اتخاذ شود. در زیر انواع روشهای شستشوی نما را برای شما نام می بریم.

  1. نماشویی توسط دستگاه واترجت
  2. شستشوی نما با مواد شوینده
  3. نظافت نما با واترسندبلاست
  4. تمیز کردن نما با ابر و تی
  5. اسیدشویی نمای ساختمان
  6. استفاده از ساب و سمباده

شستن نمای سنگی ساختمان

نماشویی سنگ برای ساختمان‌های قدیمی یک فرآیند مهم است که به حفظ و بازیابی زیبایی و اصالت معماری این ساختمان‌ها کمک می‌کند. این فرآیند نیاز به دقت و شناخت درست از جنس سنگ، تکنیک‌های مناسب و مواد شوینده دارد.

شستن سنگ نما در ساختمان‌های نوساز نیز مهم و مفید است، هر چند که در این مورد هدف از شستشو بیشتر حفظ زیبایی و ارتقاء جلوه بصری ساختمان است تا به ترمیم و بازسازی آسیب‌ها بپردازد. پس از اتمام ساختمان، ممکن است برخی از مخلفات ساختمانی مانند سیمان، لعاب، یا چسب‌های ساختمانی بر روی سنگ نما باقی بمانند. شستشوی سنگ نما به پاکسازی این مخلفات کمک می‌کند.

برای تمیز کردن نمای سنگی از تمام روشهای گفته شده در بالا به جز روش ابر و تی می توان استفاده کرد. انتخاب هر روش نیز بستگی به جنس سنگ و میزان کثیفی دارد.

شستشوی نمای آجری

نحوه شستشوی آجر نما تا حد بسیار زیادی به نوع سازه شما بستگی دارد. اگر در صدد شستشوی یک مجتمع مسکونی و تجاری با نمای آجری باشید، بایستی از ابزار آلات ویژه‌ای جهت شستشوی نمای ساختمانی بهره بگیرید. اما به طور کلی برای پاک سازی و تمیز کردن آجر نما، تنها کافیست که با یک سری اصول ابتدایی آشنایی داشته باشیم.

برای نظافت آجر نما بهترین راهکار استفاده از واترجت می باشد. در نهایت نیز برای قسمت های رسوب کرده ممکن است مجبور به استفاده از واترسندبلاست یا اسید شویی شویم.

نماشویی کامپوزیت

چنانچه نمای کامپوزیت زمان زیادی باشد که تمیز نشده باشد بهتر است ابتدا توسط واترجت شسته شود. این کار باعث می شود تمام کثیفی ها و گرد و غبار از روی نما تمیز شود. البته باید توجه داشت که فشار آب آنقدر زیاد نباشد که منجر به آسیب کامپوزیت شود. پس از اجرای این کار برخی لکه ها همچنان روی نما باقی خواهد ماند.

برای رفع لکه های موجود می توان از روش ابر و تی استفاده نمود. در این روش ابتدا مواد مخصوص روی نما زده خواهد شد و سپس توسط تی یا دستمال های مخصوص تمیز خواهند شد. این کار باعث می شود نما به طور کامل نظافت و براق شود.

شستشوی نمای سیمانی

بهترین روش برای نظافت نمای سیمانی استفاده از دستگاه واترجت می باشد. واترجت دستگاهی است که در مدل های مختلف موجود بوده و آب را به صورت پر فشار و آن هم با فشارهای مختلف به نما می پاشد.

انتخاب دستگاه واترجت با فشار مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. انتخاب فشار کم نما را آن گونه که مورد دلخواه است تمیز نمی کند و انتخاب فشار آب بیش از حد برای نماهای سیمانی باعث آسیب جدی به نما می شود. فشار آب مناسب برای انجام نماشویی برای نماهای سیمانی مقدار 150 بار تا 250 بار می باشد.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

اجرای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان یکی از کارهایی است که برای بهتر شدن جلوه ساختمان امری ضروری است. رنگ کردن نما را در دو بخش می توان تقسیم بندی نمود. مورد اول نقاشی نماهای سیمانی است. همانطور که می دانید برخی از نماهای ساختمانی از جنس سیمان بوده و به نمای رومی معروف اند. عیب این مدل نما در این است که به مرور زمان کثیف شده و آن سفیدی و تمیزی اولیه خود را از دست می دهند. از همین رو رنگ آمیزی در باز های 3 تا 5 ساله می تواند زیبایی اولیه نما را بازیابی نماید.

مورد دوم استفاده از نقاشی برای قسمت های فلزی نمای ساختمان از جمله فریم پنجره ها، قاب ها و فلاشینگ های استفاده شده در نمای ساختمان است. این قسمت های نما به دلایل مختلفی از جمله تابش آفتاب و بارندگی و شرایط آب و هوایی تغییر شکل می دهند و مرمت و احیای آنها امری ضروری است.

نماسازان پیشرو مجری نماشویی، رنگ آمیزی و پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

مراحل اصولی برای نقاشی نمای سیمانی

چنانچه بخواهیم رنگ نمای ساختمان دوام خوبی داشته باشد و کیفیت کار به حداکثر خود برسد، رعایت یک سری مراحل و نکات در انجام کار ضروری است. به طور کلی مراحل رنگ آمیزی نمای سیمانی ساختمان بدین ترتیب است:

  1. شستشوی نما توسط واترجت
  2. برطرف کردن زوائد و پوسته های باقی مانده
  3. بندکشی و درزگیری قسمت های مورد نیاز
  4. اجرای پرایمر
  5. اجرای پرایمین
  6. اجرای رنگ نهایی یک یا دو دست بر حسب نیاز

رنگ های موجود در بازار انواع مختلفی دارند. انتخاب رنگ می بایست با توجه به خواسته ما و شرایط آب و هوایی منطقه باشد. در عصر حاضر رنگ های مختلفی وجود دارند که انتخاب یک رنگ مناسب راحت ترین کار ممکن خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر در این خصوص می توانید از لینک زیر استفاده کرده و مقاله مربوطه را در وبسایت شرکت نماسازان پیشرو مورد بررسی قرار دهید.

https://petzlrappel.com/painting-the-cement-facade-of-the-building/

شرکت نماسازان پیشرو

در این مقاله با سه مورد از مهمترین خدمات قابل ارائه توسط شرکت نماسازان پیشرو آشنا شدید. تمامی این امور بدون داربست انجام خواهد شد. در واقع حیطه کاری این شرکت انجام تمامی امور در ارتفاع و نمای ساختمان ها به روش راپل یا کار با طناب می باشد.

عدم استفاده از داربست مزایای زیادی برای مشتریان از جمله قیمت پایینتر، سرعت بیشتر انجام کار و عدم مزاحمت برای تردد را در پی خواهد داشت. بماند که ایمنی این روش نیز به مراتب از داربست بالاتر خواهد بود.

قبل از شروع کار نیز با مشتریان قرارداد بسته خواهد شد. این کار باعث تسلی خاطر کارفرما خواهد بود. ضمنا تمامی پرسنل این شرکت دارای بیمه مسئولیت بوده و به همین خاطر کوچکترین مسئولیتی در صورت بروز حوادث احتمالی به عهده مشتریان نخواهد بود.

برای توضیحات بیشتر می توانید به وبسایت این شرکت به آدرس www.petzlrappel.com مراجعه کرده و یا با شماره 09128316620 تماس حاصل نمایید.

نظرات بینندگان