arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۲ اسفند ۱۴۰۲؛ از عدم ثبت خروج مالک کوروش کمپانی از کشور تا اطلاعیه قوه قضائیه درباره بدهی‌های ارزی بابک زنجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آقاتهرانی: رئیسی بودجه تحمیل شده در لایحه حجاب را پذیرفته
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در ارتباط با لایحه حجاب و عفاف یک بودجه‌ای را به دولت تحمیل می‌کنیم بدون آنکه دولت آن را بپذیرد. در نهایت آقای رئیسی آن را پذیرفته، امضا کرده و تحویل دادند و آماده رفتن به آخرین مرحله است. ​ 

ایران فروش یا انتقال سلاح به یمن را تکذیب کرد
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت   ادعای آمریکا پیرامون ارسال سلاح به یمن را تکذیب کرد و گفت: ایران همچنان به پایبندی خود به قطعنامه‌های ۲۱۴۰ (۲۰۱۴) و ۲۲۱۶ (۲۰۱۵) شورای امنیت متعهد است و هیچ‌گونه فعالیتی مغایر با این قطعنامه‌ها، از جمله فروش یا انتقال تسلیحات، انجام نداده است. 

بزودی؛ اضافه شدن آیتم «دستفروشی» به درگاه ملی مجوزها
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از اضافه شدن آیتم دستفروشی به درگاه ملی مجوزها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افراد می‌توانند با انتخاب موقعیت مکانی که شهرداری تهران در اختیار آنها می‌گذارد به فعالیت دستفروشی ادامه دهند. 

روزنامه ایران: رویترز ادعا کرد که سردار قاآنی باعث توقف حملات گروه‌های شبه نظامی به نیرو‌های امریکایی شده
روزنامه ایران نوشت: رویترز ادعا کرده است که سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ۲۹ ژانویه (۹ بهمن ماه) با نمایندگان چندین گروه شبه نظامی در «فرودگاه بغداد» دیدار کرده و باعث توقف حملات به نیرو‌های امریکایی توسط گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق شده است. انتشار این اخبار در چهارچوب درخواست‌های امریکا از ایران برای جلوگیری از واکنش‌های جبهه مقاومت علیه اسرائیل است.

انتظار بیش‌از ۱۰۰ سال برای خانه‌دار شدن
یک کارشناس مسکن گفت: تقاضا در بازار مسکن صفر است و انتظارات مردم برای خانه‌دار شدن به بیش‌از صد سال رسیده که البته انتظار می‌رود در شب عید کاهش قیمت مسکن را در بازار تجربه کنیم. 

کاندیدای رقیب رئیسی در خراسان جنوبی: به اینجا آمدم تا بتوانم مقداری از نعمات نظام قدردانی کنم
کاندیدای رقیب رئیسی در خراسان جنوبی گفت: شنیدم در خراسان جنوبی فقط یک نامزد حضور دارد لذا تصمیم گرفتم به این حوزه انتخابیه بیایم تا انتخابات پر شور شود و بتوانیم مقداری از نعمات نظام و حکومت به دین و آیین را قدردانی کنیم. 

عدم ثبت خروج مالک کوروش کمپانی از کشور
سخنگوی فراجا درباره خروج مالک کوروش کمپانی از کشور گفت: پلیس این موضوع را مورد بررسی قرارداد. این فرد هیچگونه خروجی رسمی از مرز‌های بین‌المللی کشور نداشته است. در واقع خروج این فرد به شکل رسمی از هیچ‌یک از مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی ما ثبت نشده است. بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که این فرد یک بار در سال ۹۲ و در حالی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته است، یکبار پاسپورت گرفته و با اجازه پدرش از کشور خارج شده است. او دو روز بعد نیز دوباره به کشور برگشته و از سال ۹۷ نیز پاسپورت وی باطل شده است. 

دارایی‌های ارزی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی منتقل شد
محمدرضا فرزین ضمن تقدیر و تشکر از مقامات محترم قوه قضاییه به ویژه رئیس محترم آن قوه و دستگاه‌های امنیتی کشورمان در پیگیری مستمر و شناسایی و انتقال اموال بابک زنجانی در خارج از کشور به تهران گفت: پیرو مصاحبه روز گذشته حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای رئیس محترم قوه قضاییه درباره شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج و انتقال آن به تهران تاکید می‌گردد که اموال بازگردانده شده این فرد، دارایی‌های ارزی است و تماماً به خزانه بانک مرکزی منتقل شد. 

تنش‌ بین اسرائیل و برزیل بالا گرفت
اقدام لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری برزیل، در مقایسه حمله اسرائیل در غزه با هولوکاست به تنش دیپماتیک میان دو کشور منجر شده به طوری که اسرائیل آقای لولا را «عنصر نامطلوب» خواند و برزیل نیز روز دوشنبه سفیر خود را فراخواند. این تنش‌ها یک روز قبل و زمانی شروع شد که لولا داسیلوا گفت، جنگ کنونی در نوار غزه «جنگ نیست، بلکه نسل‌کشی است» و آن را با کشتار یهودیان به دست هیتلر مقایسه کرد. 

سخنگوی قوه قضائیه: تتلو در حال حاضر چند پرونده دارد
سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده امیرحشین مقصودلو (تتلو) گفت: آقای تتلو در حال چند پرونده دارد. یکی از پرونده‌هایش اخیرا متضمن کیفرخواست شده و به دادگاه صالح انقلاب اسلامی تهران ارسال شده و پرونده‌اش در حال رسیدگی است. 

اطلاعیه قوه قضائیه درباره بدهی‌های ارزی بابک زنجانی
قوه قضاییه اعلام کرد: محموله‌ای معادل بدهی‌های ارزی بابک زنجانی در بهمن ماه ۱۴۰۲، در چند مرحله توسط سازمان اطلاعات سپاه وارد کشور شده و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی قرار می گیرد تا پشتوانه‌ای قابل اتکا برای ذخایر ارزی کشور باشد. در برآورد اولیه کارشناسان، ارزش دارایی‌های وارد شده به کشور با احتساب اموال قبلی مصادره شده، مجموعاً از مبلغ بدهی بابک زنجانی و خسارات وارده بیشتر است که البته با دستور رئیس قوه قضائیه این ارزیابی‌های کارشناسی در حال ادامه است.

بودجه دفتر زاکانی: ۲ هزار میلیارد تومان
حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت، سهم اعتباری می‌گیرد.  در لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران، ۲۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار برای دفتر شهردار در نظر گرفته شده است.  کل بودجه شهرداری در لایحه، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است. 

نظرات بینندگان