arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۷ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۳ اسفند ۱۴۰۲؛ از توضیح دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره مصوبه ممنوعیت استفاده از فیلترشکن‌ها تا توقع بغداد درباره لزوم عذرخواهی ایران از عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پاسخ جبلی به آمار کاهش مخاطب تلویزیون
رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوال ایرنا درباره نتایج نظرسنجی‌ها برنامه‌های تلویزیون و افت مخاطب گفت: نظرسنجی‌ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود، اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ جای دنیا کار علمی نیست. باید به مجموعه شاخص‌ها، زمنیه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد. 

کواکبیان: لیست انتخاباتی علی مطهری کاملاً شخصی است
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: فهرست صدای ملت به سرلیستی علی مطهری شخصی است و ارتباطی با اصلاح‌طلبان ندارد. 

ادعای رویترز: ایران صدها فروند موشک بالستیک به روسیه فرستاده
خبرگزاری رویترز به نقل از شش منبع مطلع مدعی شد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک زمین به زمین قدرتمند را برای روسیه تامین کرده است. سه منبع ایرانی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که از حدود ۴۰۰ فروند موشکی که از سوی ایران برای روسیه فراهم شده است، بسیاری از نوع موشک ذوالفقار یا همان نمونه ارتقایافته موشک‌های بالستیک کوتاه برد کلاس فاتح-۱۱۰ است. 

اظهارات رئیسی در برنامه تلویزیونی انتخاباتی خود
در اولین برنامه‌های تلویزیونی انتخاباتی نامزد‌های مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی رئیسی گفت: اگر رأی و نگاه مردم به بنده طلبه تعلق گرفت و افتخار داشتم بار دیگر نمایندگی استان خراسان جنوبی را در مجلس خبرگان رهبری پیدا کنم هم به عنوان نماینده مردم در این مجلس بسیار با اهمیت انجام وظیفه خواهم کرد و هم در کنار مسئولان استان برای شهر‌ها و روستا‌ها و برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم. 

معاون رئیسی: حکم زنجانی از ابتدا این بود که اگر اموال برگردد اعدام نمی‌شود
دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور بیان کرد: بابک زنجانی سال ۹۷ از زندان به مسئولین نامه زد که «من در خارج از کشور اموالی دارم و می‌توانم بدهی را برگردانم»؛ رئیس وقت قوهٔ قضائیه هم فرصتی برای بازگشت پول به او داد. او گفت: حکم دادگاه زنجانی از ابتدا این بود که اگر اموال برگردد اعدام نمی‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی: برخی پیج‌های تبلیغاتی ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان درآمد دارند
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: چتر مالیات‌ستانی را گسترش داده‌ایم و از تمام درآمد‌های ناشی از فعالیت‌های مجازی مالیات اخذ خواهیم کرد. سبحانیان بیان کرد: برخی از سلبریتی ها طریق پیج خود و تبلیغاتی که انجام می‌دهند درآمدزایی می‌کنند. به طوری که  برخی از آنها در سال بیش از ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان واریزی حساب دارند. ممکن است  این افراد مستنداتی بیاورند و محل درآمد مشخص شود چه بسا به موجب قانون مشمول مالیات نشود.

واکنش زاکانی به قتل یک ⁧ پاکبان
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در واکنش قتل یک پاکبان گفت: هرداری پیگیر حق و حقوق پاکبان فوت شده است. اما بیان ابعاد و جزیبات مرگ پاکبان از حوزه اختیارات ما خارج است. بامداد ۲۰ بهمن، پسری ۲۰ ساله، یک پاکبان شهرداری تهران را از بالای پل نیایش به پایین پرت کرده. او گفته: فکر می‌کرده مقتول قصد اهانت به پرچم‌هایی را دارد که به مناسبت ۲۲ بهمن برافراشته شده است.

بودجه ۱۴۰۳ به مجمع تشخیص رفت
حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: بعد از اعلام مغایرت شورای نگهبان و اصرار مجلس بر نظر خود، بودجه ۱۴۰۳ به مجمع تشخیص رفته است. 

توضیح دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره مصوبه ممنوعیت استفاده از فیلترشکن‌ها
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه این سند و به طور خاص بند ششم آن که درخصوص ممنوعیت استفاده از پالایش شکن هاست، مخاطب عمومی ندارد، افزود: برداشت‌های صورت گرفته درباره اینکه مخاطب این مصوبه مردم هستند، نادرست است بلکه این مصوبه دستگاه‌ها و تنظیم گران بخشی را ملزم کرده که امکان دسترسی مردم به سکو‌ها و خدمات پرمخاطب خارجی را در چهارچوب قوانین و با ساز و کار‌های جدید فراهم کنند. 

ابراهیم رئیسی عضو «کمیسیون تحقیق» خبرگان است
عاملی بیان کرد: اینجانب در نشست اخیر کمیسیون تحقیق در محضر مقام معظم رهبری ۵ مسئله که در آینده می‌تواند کشور را با بحران مواجه بکند مطرح کردم مقام معظم رهبری وقتی فرمایشات خود را شروع کردند تقریباً از آغاز تا پایان جلسه همان مطالب را موضوع بحث خود قرار دادند و به صورت مفصل درباره آن‌ها صحبت کردند و دستوراتی را به ریاست محترم جمهور که عضو کمیسیون تحقیق هستند صادر فرمودند.  عاملی تصریح کرد: کمیسیون تعیین رهبری نیز بسیار حساس است در این کمیسیون یک هسته ۳ نفری وجود دارد که با رای اعضا انتخاب می‌شود و مطالب به طور محرمانه در وهله اول در اختیار آن سه نفر است و آن‌ها به هیات رئیسه گزارش می‌دهند در این کمیسیون نیز بنده توفیق پیدا کرده ام که در خدمت عزیزان باشم. 

سریلانکا ۲۰ میلیون دلار از بدهی خود به ایران را با چای بازپرداخت کرد
سریلانکا که در تنگنای شدید اقتصادی و مالی قرار دارد، اعلام کرد که در چارچوب بازپرداخت بدهی نفتی خود به ایران، ۲۰ میلیون دلار چای به این کشور منتقل کرده است. سریلانکا در مجموع ۲۵۱ میلیون دلاری بدهی نفتی به ایران دارد. 

توقع بغداد درباره لزوم عذرخواهی ایران از عراق
فواد حسین، وزیر خارجه عراق اظهار داشت: «اگر امریکایی‌ها با ایرانی‌ها مشکل دارند، می‌دانند ایران کجاست. و اگر ایرانی‌ها با اسرائیلی‌ها و امریکایی‌ها مشکل دارند، می‌دانند چگونه با آنها ارتباط برقرار کنند.» وی افزود: «خیلی عجیب است. ما روابط بسیار خوبی با هر دو طرف داریم. ما امریکا را متحد می دانیم و در مبارزه با داعش در کتار هم بودیم. ایران نیز همسایه ماست و ما با آنها رابطه بسیار خوبی داریم، حتی با آنها به توافق امنیتی رسیده ایم. و خیلی راضی بودند و از امضای این قرارداد تشکر می کردند. با این حال آنها به ما حمله می کنند. این قابل قبول نیست.» 

نظرات بینندگان