arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۸ اسفند ۱۴۰۲؛ از حمایت لاریجانی از نوبخت تا اعتراض چهره نزدیک به قالیباف به حذف از لیست ائتلاف اصولگرایان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بارش یک متری برف در گیلان
استاندار گیلان ضمن بازدید از محور‌های مواصلاتی ورودی استان و بخش‌های مختلف این مسیر، با برگزاری جلسه ستاد بحران در محل ستاد مدیریت بحران استان، گفت: در زمان حاضر مشکلی در حوزه آب و گاز وجود ندارد، اما در برخی مناطق با قطعی برق مواجه هستیم که نیرو‌های شرکت برق در مناطق مختلف دچار قطعی، در حال رفع مشکل هستند. اسدالله عباسی افزود: در مناطق کوهستانی استان گیلان بیش از یک متر برف باریده است و بازگشایی راه‌ها همچنان ادامه دارد.

محمد هاشمی: قالیباف تئوریسین اسلام نیست
محمد هاشمی فعال سیاسی گفت: قالیباف هیچ سابقه دینی و علمی ندارد! یک پاسدار بوده در حد یک پاسدار ما ایشان را می‌شناسیم، ایشان تئوریسین اسلام نبوده و چیزی نمی‌داند. 

علی مطهری: حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست
علی مطهریکاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود گفت: حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست. اکثر مردم ما مسئله پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند. این موضوعی نیست که بخواهیم کشور را درگیر آن کنیم و نظام هم قائل به سختگیری در این باره نیست. به ندرت افرادی هستند که هنجارشکنی کنند و رفتارشان حاکی از بی‌حیایی باشد، پدیده بی‌حیایی را تقریبا در کشور نداریم و ملاک این است که فلسفه حجاب که عدم تحریک جامعه است، رعایت شود و پرده‌دری و بی‌حیایی وجود ندارد و کسی که جامعه را می‌نگرد، همین مهم را مشاهده می‌کند.

تورم زیر ۵۰ درصد دیگر موضوعیت ندارد
علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر گفت: مردم در شرایط خیلی سختی قرار دارند. با فرصتی که دولت برای ثروتمندان فراهم کرد و با این گواهی امضای بانکی و سود ۳۵ درصدی، من ناچار شدم نامه تندی بنویسم. چون با این روند به شکل فاحشی تورم افزایش پیدا می‌کند. تصور می‌کنم افزایش صد در صدی تورم را خواهیم داشت و تورم زیر ۵۰ درصد دیگر موضوعیت ندارد. 

مرگ ۵۰۰ نفر در سال ۱۴۰۲ بر اثر حادثه آفرینی خودرو‌های شوتی 
سردار رادانفرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه می‌خواهیم پدیده خودروهای شوتی را از بین ببریم، ادامه داد: از شورای امنیت در مورد این موضوع مطالبه کرده‌ایم، در سال ۱۴۰۲ متأسفانه ۵۰۰ نفر از مردم ما بر اساس حادثه آفرینی‌های خودروهای شوتی در امور راهنمایی و رانندگی کشته شدند.

بارش باران و برف در کشور تا جمعه ادامه دارد
سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش باران و برف و هوای سرد تا پایان هفته جاری در کشور خبر داد و اعلام کرد: امروز بیشترین بارش‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و قم، اصفهان و مرکزی رخ می‌دهد. 

اعتراض چهره نزدیک به قالیباف به حذف از لیست ائتلاف اصولگرایان
در نامه محسن پیرهادی آمده است: با احترام به استحضار می‌رساند، حسب اطلاع از اعضای متعددی از شورای انتخاب در فرایند انتخاب اعضای فهرست تهران، قواعد و فرایند قانونی به درستی و صحت اجرا نشده و به طور مشخص بعد از خروج آقای محسن دهنوی، نفر بعدی که اینجانب با آرای برابر ۱۸ رای با نفر آخر و با قرعه کشی انتخاب نشدم؛ می‌بایست جایگزین ایشان می‌شدم که متاسفانه فرد دیگری که در فرایند بررسی دارای ۷ رای بود جایگزین گردید. 

وضعیت هشدار قرمز گاز در مازندران
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام وضعیت قرمز و هشداری مصرف گاز در این استان گفت: احتمال دارد که گاز خانگی در شهرستان‌های محمودآباد، آمل، بابل، بابلسر و فریدونکنار و شهرهای تابعه قطع شود.

اعتراض یزدی‌خواه به لیست قالیباف-پایداری: مهندسی آشکار صورت گرفته
«سید علی یزدی‌خواه» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در اعتراض به نحوه انتخاب نماینده شهرری در لیست ائتلاف گفت: چگونه فردی که ۴ رای از مجموع ۳۰۵ رای آورده جایگزین بنده شده است؟ 

حمایت «صدای ملت» از لیست  خبرگان «جامعه روحانیت» در تهران
علی مطهری سرلیست فهرست صدای ملت گفت: از لیست جامعه روحانیت مبارز در استان تهران برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان حمایت می‌کنیم. 

نیویورک تایمز: اسرائیل احتمالا اسرای برجسته فلسطینی را آزاد کند
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات نوشت: مذاکره کنندگان اسرائیلی اعلام کردند که اسرائیل ممکن است اسرای برجسته فلسطینی را آزاد کند.  این روزنامه به نقل از مقامات مذکور ادامه داد آزادی زندانیان فلسطینی با محکومیت‌های بالا در ازای آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت در غزه خواهد بود. 

حمایت لاریجانی از نوبخت
علی لاریجانی از محمدباقر نوبخت حمایت کرد. علی لاریجانی در یک ویدئویی که امروز منتشر شد، گفت: آقای نوبخت در دولت و مجلس سوابق خوبی داشته است. وی از افرادی است که با فضل و دقت کافی امورات مربوط به توسعه اقتصادی کشور را دنبال کرده است. فکر می کنم او از افراد مسلط بر اقتصاد کشور است. 

۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال حتی یک دندان ندارند
افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله نیز در کشور ۱۲ تا ۱۳ دندانِ ازدست‌رفته دارند. همچنین حدود ۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال نیز همه دندان‌های خود را از دست داده‌اند و حتی یک دندان ندارند. 

 

نظرات بینندگان