arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱

ریه های سیمانی لرستانی ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم ازنا و درود در مجلس با اشاره به آلودگی هوای شهرستان درود در استان لرستان به واسطه فعالیت کارخانه سیمان گفت: عدم مطابقت با استاندارد‌های جهانی و نداشتن دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی روز بیش از ۵ دهه است که سلامت مردم این مناطق را به خطر انداخته است.

عباس قائید رحمت در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آلودگی‌های به وجود آمده به وسیله کارخانه سیمان شهرستان درود گفت: این کارخانه بیش از ۵۰ سال است که در استان لرستان مشغول به فعالیت است و به دلیل مجهز نبودن به تکنولوژی روز موجب بروز آلودگی‌های محیطی فراوانی شده‌ است.

نماینده مردم ازنا و درود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آلاینده بودن کارخانه سیمان در استان لرستان از سوی سازمان بهداشت، محیط زیست و سایر سازمان‌های مرتبط به اثبات رسیده و بارها به تعطیلی این کارخانه از سوی متولیان امر اقدام شده است.

وی ادامه داد: علت آلودگی زیست محیطی در شهرستان درود استاندارد نبودن دستگاه‌های مورد استفاده در کارخانه سیمان این استان است و این در حالی است که مجهز نبودن به تکنولوژی روز و مطابقت نداشتن با استاندارد‌های جهانی این مشکل را حاد‌تر می‌کند.

قائید رحمت با اشاره به احداث فاز ۴ کارخانه سیمان درود  در خارج از شهر در حالی که مجهز به دستگاه‌های روز وهمسو با استاندارد‌های جهانی است افزود: آلوگی‌های محیطی با ایجاد این فاز به حداقل خود خواهد رسید.

نماینده مردم ازنا و درود در مجلس با بیان اینکه تحمل آلودگی حاصل از کارخانه سیمان در استان لرستان از سوی مردم سبب بروز بیماری‌های ریوی در بین ساکنان این منطقه شده است گفت: این کارخانه باید مشکلات به وجود آمده را به وسیله پرداخت حق سلامت به افراد تا حدودی جبران کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت کارخانه سیمان در استان لرستان و استفاده از معادن آن باید با پرداخت وجهی به عنوان حق عمران به ساکنان آن منطقه ادامه پیدا کند و این در حالی است که تا کنون مبلغی بابت این حق مسلم به افراد داده نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یاد آور شد: آغاز به کار کردن و افتتاح  فاز۴ کارخانه سیمان در استان لرستان نیازمند تخصیص اعتبارات است تا بتوان آلودگی این منطقه را به این وسیله کاهش داد.
نظرات بینندگان