arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱

جمع آوری كتاب دینی در سطح مدارس کردستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منبعی آگاه از هولیر بیان میدارد: وزارت آموزش حکومت اقلیم کوردستان تصمیم گرفته است کتاب دینی کلاس سوم دبیرستن را از تمامی مدارس اقلیم کوردستان بدلیل اینکه  بخش هائی از این کتاب به دین یهود اختصاص و آنرا مقدس تر از دین مسیحت می شمارد، جمع آوری کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از روزنامه عراقی شفق ؛ کتاب آموزش اسلامی و آگاهی از ادیان در سال گذشته به تعداد یکصدو سه هزار عدد از آن چاپ گردید، در این کتاب علاوه بر بحث بر سر اسلام از هردو دین یهودیت و مسیحیت نیز بحث می کند.

این منبع آشکار می کند: در پاراگرافی در صفحه 126 در مورد ارواح یهود بحث می کند که این ارواح در نزد خدواند مقدس و سایر ارواح شیطانی می باشند. به همین دلیل مدیریت آموزش و پرورش زاخو، نخستین مدیریت آموزشی می باشد که متوجه این مسئله شد و گزارشی را در این خصوص روانه وزارت آموزش و پرورش نمود و براین تأکید کرد که  پیروان دین مسیحیت از این گونه مطلبی ناراحت می باشند و آنرا برعلیه خود و پیغمبرشان میدانند و برای همین وزارت آموزش و پرورش تمامی مدیریتهای آموزش و پرورش در استانهای اقلیم کوردستان و بخش مدارس کوردی در کرکوک را مطلع نموده است تا این کتابها را در سطح مدارس جمع آوری نمایند
نظرات بینندگان