arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

پالتیکو: ناتو در فکر اعزام سرباز به اوکراین است

نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی گفت: «این موضوعات حاکی از آن است که برخی کشور‌های عضو ناتو و اتحادیه اروپا در حال بررسی اعزام نیرو به اوکراین به‌صورت دوجانبه هستند. نمی‌توانم بگویم که آن‌ها برای چه هدفی به آنجا می‌روند یا در آنجا چه کاری انجام خواهند داد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی می‌گوید چندین کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپا در فکر اعزام نیروی نظامی به اوکراین هستند.

«رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی در آستانه نشست دوشنبه سران اتحادیه اروپا و ناتو درباره اوکراین به سند محرمانه حاوی موضوعات موردبحث در این نشست اشاره کرد؛ فهرستی که به گفته وی لرزه بر اندام خوانندگانش می‌اندازد.

به گزارش روزنامه پالتیکو، او گفت: «این موضوعات حاکی از آن است که برخی کشور‌های عضو ناتو و اتحادیه اروپا در حال بررسی اعزام نیرو به اوکراین به‌صورت دوجانبه هستند. نمی‌توانم بگویم که آن‌ها برای چه هدفی به آنجا می‌روند یا در آنجا چه کاری انجام خواهند داد.»

نخست‌وزیر اسلواکی بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت جنگ اوکراین طبق انتظارات پیش نمی‌رود و نفس وجود این نشست در پاریس نشان می‌دهد که «استراتژی غرب در قبال اوکراین کاملاً شکست خورده است».

این رهبر اسلواک که با کرملین روابط نزدیکی دارد، در گذشته بار‌ها به دلیل مواضع خود در حمایت از روسیه مورد انتقاد قرار گرفته است. به‌عنوان مثال او در اوایل سال میلادی جاری گفت تنها راه صلح این است که اوکراین با از دست‌دادن بخشی از خاک خود کنار بیاید.

نظرات بینندگان