arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۹ اسفند ۱۴۰۲؛ از نسبت خویشاوندی اعضای لیست قالیباف-پایداری تا افشای جزئیات جدید از فساد چای دبش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

با فضای نه‌چندان مطلوب انتخاباتی مواجهیم
مصطفی پورمحمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز و  نامزد مجلس خبرگان گفت: با فضای نه‌چندان مطلوب انتخاباتی مواجهیم. وی افزود: ظرفیت تاثیرگذاری فعالان سیاسی کم شده و گروه‌های مرجع، قدرت خود را از دست داده‌اند  .

اختتامیه فستیوال موسیقی کوچه در بوشهر لغو شد
اختتامیه فستیوال موسیقی «کوچه» در بوشهر که قرار بود امشب برگزار شود، به دلایل نامعلوم لغو شد. در بخشی از اطلاعیه مربوطه آمده: کوچه فستیوال را و شما را و خودمان را بغل میگیریم و خداحافظی میکنیم. دلخوشی و روشنایی دمی کنج کوچه‌های بوشهر فرش پهن کرد و از چهارگوشه ایران نشستیم روش چای خوردیم و لحظاتی، کمی دقیقتر به جهان نگاه کردیم. همین ما را بس. موسیقی مقصد نبود، نیت بود. ما در واقعیت تمام راه را رفته‌ایم هر چند در ظاهر گام آخرش توی پایمان ماسیده باشد. 

واکنش خضریان، عضو پایداری، به انتقادات از ائتلاف با قالیباف
علی خضریان عضو جبهه پایداری و نماینده مجلس در یادداشتی نوشت: متأسفانه به دلیل ناآگاهی از سیره و اندیشه سیاسی مرحوم علامه مصباح یزدی توسط برخی افراد در دهه‌های اخیر، اهداف تشکیل جبهه پایداری و نحوه کنش‌گری این تشکیلات، حتی نزد برخی دلسوزان کم اطلاع، غلط تفسیر می‌شود. 

حدادعادل خط قرمز لیست ما مخالف دولت نبودن است
حدادعادل با بیان اینکه قالیباف در لیست نهایی، مورد توافق همه بود، اظهار کرد: خط قرمز ما برای انتخاب کاندیداها، مخالف دولت نبودن است، چون دولت آقای رئیسی را از خودمان می‌دانیم و حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانیم. 

افشای جزئیات جدید از فساد چای دبش
 رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در این همایش گفت: شرکت چای دبش، چای فاسدشده وارداتی را که مصرف حیوانی هم نداشت با مجوز دولت قبل به دبی منتقل (صادر) کرد، رنگ و اسانس زد و به‌عنوان چای خارجی مجددا وارد کشور کرد! 

خبرگزاری قوه قضاییه: حسین هدایتی آزاد نشده
میزان خبرگزاری قوه قضاییه نوشت: در روز‌های اخیر ادعا‌هایی در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر آزادی حسین هدایتی مطرح شده است. پیگیری‌های صورت گرفته از مرجع قضایی نشان می‌دهد، ادعای آزادی حسین هدایتی صحت ندارد. 

روایت یک فعال اصولگرا از نسبت خویشاوندی اعضای لیست قالیباف-پایداری
علی جعفری، فعال اصولگرا  که تا چند ماه پیش جزو مدیران ارشد وزارت راه دولت رئیسی بود، در توییتی درباره لیست منتشرشده از شورای ائتلاف اصولگرایان نوشت: یکی از خانمهای حاضر در لیست جبهه، دختر باجناق یکی از موسسین و اُمنای شورای ائتلاف است و یکی دیگر از آقایان نیز معاون ایشان است. یکی دیگر از آقایان لیست، شاه دادماد رییس شورای ائتلاف شهر ری است. یکی دیگر از اعضای لیست، پدرخانم یکی از اعضای شورای ائتلاف است. یکی از بانوان محترمه حاضر در لیست، خواهر شوهر یکی از خانمهای عضو ائتلاف و مصاحبه کننده بانوان است. گل سرسبد بانوان لیست جبهه مظلوم‌ انقلاب هم منشی همسر سرلیست است.  همچنین حدود ۸ نفر از اعضای لیست همشهریان، مدیران و مشاوران آقای قالیباف هستند. دو نفر هم از اقوام و کیف کشهای آقای حداد هستند و بقیه هم سهم آقایان رضایی، محصولی و زاکانی.

واعظی:‌ روحانی را به خاطر شجاعتش در بیان حرف‌های مردم رد صلاحیت کردند
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور پیشین گفت: قطعا آقای روحانی را به خاطر علم و موضوعات تخصصی رد نکردند، بلکه به خاطر شجاعت و حرف‌های سیاسی که حرف‌های مردم است، رد کردند. 

شناسنامه رأی‌دهندگان مهر زده نمی‌شود
هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال با اشاره به قانون جدید انتخابات، گفت: شناسنامه رأی‌دهندگان ممهور به مهر انتخابات نمی‌شود اما سابقه رأی‌ فرد رأی‌دهنده در پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود همچنین برای رفاه حال مردم همه ادارات ثبت احوال در کشور در روز انتخابات (۱۱ اسفند) فعال است. 

اوج گیری زد و خوردها بین اصولگرایان
حمید رسایی عضو سابق جبهه پایداری در گردهمایی جبهه تازه تاسیس صبح ایران گفت: در مواجهه با رفتار غلط فرزند، شخص یا باید اعلام برائت کند یا انصراف بدهد یا مراجع نظارتی تجدیدنظر بکنند. امروز صندوق این کشور هدف قرار گرفته نه شخص. 

عضو خبرگان: چیزی که بیگانگان در مورد شبهه رهبری روحانی، مطرح می‌کنند، دور از شان فقهای شورای نگهبان است
محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به هیچ وجه چیزی که بیگانگان مطرح می کنند و شبهه رهبری ایشان(روحانی)، دور از شان فقهای شورای نگهبان است. من این آقایان( فقهای شورای نگهبان) را می شناسم و مهمترین خصیصه آنها تقوا است و اینکه خدای نکرده غرض و مرضی ندارند اما ممکن است اشتباه کنند چرا که معصوم نیستند. 

نظرات بینندگان