arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱

کمبود اعتبار مشکل اصلی راه‌های ايلام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی استان ايلام گفت:مشکل اصلی راه‌های استان کمبود اعتبار است که نیاز به توجه جدی دارد.

به گزارش انتخاب ، مهندس کیهان یاسمی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: با توجه به وجود نیروی انسانی ماهر و امکانات موجود این دستگاه، با تأمین اعتبار می‌توانیم وضعیت راه‌های استان را ارتقاء دهیم.

مدیر راهداری استان با بیان اینکه خرید از کارخانه‌های تولید‌کننده آسفالت در گرو اخذ گواهینامه فنی توسط کارخانه‌هاست، تصریح کرد: تمامي کارخانه‌های تولید‌کننده آسفالت که با راه وشهرسازي استان طرف قرارداد هستند، تا اول مهرماه سال جاری باید گواهینامه فنی و تضمین کیفیت اخذ کنند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 10 میلیارد تومان هزینه آسفالت و نگهداری راه‌ها در استان می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 12 کارخانه آسفالت‌سازی در استان فعال هستند.

یاسمی اضافه کرد: در حال حاضر هر تن آسفالت به قیمت 100 هزار تومان از کارخانه‌ها خریداری می‌شود.

مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی استان اساس اين اقدام را مصوبه هفتم تيرماه شوراي عالي فني امور زيربنايي حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي و ابلاغيه وزیر راه و شهرسازي عنوان و خاطرنشان کرد: این دستورالعمل به تمام واحدهاي تهيه مصالح سنگي و كارخانجات آسفالت استان ابلاغ شده است.

وي تأکید كرد: اين دستگاه پس از تاريخ مذكور صرفا از كارخانجاتي كه داراي این گواهينامه هستند آسفالت خريداري مي‌كند.

مدیر راهداری استان ايلام اضافه کرد: کیفیت پایین آسفالت‌، استفاده از مصالح نامرغوب و فقدان نیروی انسانی متخصص فعال در کارخانه‌های آسفالت‌ از مؤلفه‌های مهمي است كه درخرابي‌هاي زودرس آسفالت مؤثر است و اين مصوبه در جهت جبران اين موارد است.
نظرات بینندگان