arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

یادداشت‌های علم، یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۴۸: زنم مرا راحت نمی‌گذارد

یادداشت‌های اسدالله علم: چون اوقات شاهنشاه را با این دو فقره عرایض خودم خیلی تلخ کرده بودم، قدری صحبت شوخی کردم و از این که زنم به هیچ صورت مرا تنها و راحت نمی گذارد، شکایت کردم. شاهنشاه هم دل پری خودشان داشتند، مقداری خندیدیم...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود. 
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند. 
 
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۴۸: صبح به کارهای جاری گذشت. در شرفیابی عرض کردم، با آن که شاهنشاه روز نهم شهریور، برای افتتاح نوسازی های نقاط زلزله زده تشریف می برید، به قراری که شنیده و تحقیق (کرده ام)، فقط برای ده درصد مردم خانه مهیا شده است. تکلیف بقیه چیست؟ شاهنشاه خیلی ناراحت شدند. خودم را مأمور فرمودند در این زمینه رسیدگی کنم و گزارش به عرض برسانم.
 
در خصوص کارخانه لوله سازی اهواز که باز هم کار نمی کند و باعث ۱۵ میلیون دلار خسارت شده است برای این که معامله روی وساطت و تقلب انجام گرفته و حالا، نه تنها ما نمی توانیم لوله گاز را بسازیم، باید لوله از خارج بیاوریم و ضرر دیرکرد و تحویل لوله را بدهیم، عرایضی کردم. باز هم خاطر شاهنشاه فوق العاده مکدر شد. امر فرمودند، معامله گر هر کس است، پدرش را دربیار.
 
چون اوقات شاهنشاه را با این دو فقره عرایض خودم خیلی تلخ کرده بودم، قدری صحبت شوخی کردم و از این که زنم به هیچ صورت مرا تنها و راحت نمی گذارد، شکایت کردم. شاهنشاه هم دل پری خودشان داشتند، مقداری خندیدیم...
 
از اخبار مهم جهان، برگشت چکسلواکی به دوره استالینی و تصفیه دامنه دار حزب و دولت از عناصر روشنفکر و آزادی خواه است. تمام امید نسل جوان کمونیست به هم ریخت.
نظرات بینندگان