arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲؛ از یک کشته در سیل سیستان و بلوچستان تا یخبندان در ۲۸ استان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فروریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی»  با ۲ فوتی
بخشدار بسطام گفت: ۲ نفر بر اثر فروریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی در روستای خیج شاهرود جان باختند و چهار نفر مصدوم شدند. حسن گرزین با بیان اینکه داوود میرباقری کارگردان این سریال در محل حضور دارد، افزود: آواربرداری از محل این حادثه ادامه دارد. 

احتمال حمله زمینی اسرائیل به لبنان در پایان بهار
شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» با اشاره به اینکه «دولت بایدن از احتمال حمله زمینی اسرائیل به لبنان در پایان بهار نگران است» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که واشینگتن نظرات روزافزونی را در دولت اسرائیل مشاهده کرده که از حمله زمینی به لبنان حمایت می‌کند. 

حذف نام ترامپ از برگه‌های انتخابات مقدماتی در ایلینوی
یک قاضی در ایالت ایلینوی آمریکا با صدور حکم قضایی اعلام کرد که نام دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده از برگه‌های رای در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در این ایالت باید حذف شود. 

پخش زنده شمارش آرای انتخابات از شبکه خبر
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما گفت: ما قصدمان این است که با همکاری هیئت‌های برگزار کننده انتخابات، مراحل شمارش‌ آرا را هم انشالله به صورت زنده از شبکه خبر پخش کنیم. 

یخبندان در ۲۸ استان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه در ۲۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه است که شامل اصفهان، ارومیه، اردبیل، اراک، ایلام، بجنورد، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شهرکرد، شیراز، رشت، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، یزد، یاسوج و همدان است. 

مشاهده پرنده افسانه‌ای هما در خراسان جنوبی
پرنده افسانه‌ای هما در خراسان جنوبی رویت شد و عکاس حیات وحش از آن تصویربرداری کرد. 

امیرعبداللهیان: اگر رفراندم برگزار شود، مردم به جمهوری اسلامی رای می‌دهند
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در مصاحبه با رسانه انگلیسی کانال خبری ۴ گفت: اگر در ایران و بریتانیا رفراندم برگزار شود، مردم به تغییر حکومت بریتانیا رای می‌دهند ولی جمهوری اسلامی با رای مردم ایران می‌ماند. 

طرح ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از راه هوایی و با چتر
نشریه آمریکایی گزارش داد که کاخ سفید در نظر دارد برای تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی و خطر گرسنگی، کمک‌های انسانی را از راه هوایی و چتر به غزه ارسال کند.

اعلام ۵ مدرک هویتی برای شرکت در انتخابات
رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ایرانیان می‌توانند با پنج مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و گذرنامه در انتخابات ۱۱ اسفند ماه شرکت کنند، گفت: برای رفاه حال مردم همه ادارات ثبت احوال در سراسر کشور در این روز فعال خواهند بود. 

ده‌ها نفر در صف گرفتن غذا در شمال غزه شهید شدند
منابع خبری فلسطینی می‌گویند که ده‌ها نفر در شمال غزه، در حالیکه در انتظار گرفتن مواد غذایی در یک میدان صف بسته بودند،‌ در اثر حملات هوایی اسرائیل شهید شدند. 

یک کشته در سیل سیستان و بلوچستان
معین الدین سعیدی، نماینده مجلس گفت: سیل شدید در جنوب استان سیستان و در منطقه مرکزی چابهار موجب مرگ یکی از شهروندان شده است. به گفته او، روند کمک رسانی در آن مناطق تا کنون کند بوده و نیاز به بالگردهای امدادی بسیار احساس می‌شود.

تعداد واجد شرایط رای دادن
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تعداد واجدان شرایط رای دادن برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد. محسن اسلامی گفت: متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۱۴۰۲ هستند.وی افزود: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.

شمار شهدای غزه از ۳۰ هزار نفر گذشت
منابع پزشکی در غزه اعلام کردند از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه این باریکه، بیش از ۳۰ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند. 

پرتاب ماهواره «پارس_۱»
ماهواره تحقیقاتی- سنجشی پارس۱، در مدار ۵۰۰ کیلومتری خورشید آهنگ تزریق شد. 

نظرات بینندگان