arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

درخواست آتش‌بس فوری بعد از حادثه مرگبار در شمال غزه

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، پس ازشهادت بسیاری از افرادی که به دنبال کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه بودند، گفت که این حادثه نیازمند تحقیقات مستقل است. گوترش افزود از حادثه شمال غزه "شوکه" شده است. او تاکید کرد: «ما به یک آتش‌بس بشردوستانه و آزادی بی‌قید و شرط و فوری گروگان‌ها نیاز داریم و باید شورای امنیتی داشته باشیم که بتواند به این اهداف دست یابد.» 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دویچه وله: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، پس ازشهادت بسیاری از افرادی که به دنبال کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه بودند، گفت که این حادثه نیازمند تحقیقات مستقل است. 
 
گوترش افزود از حادثه شمال غزه "شوکه" شده است. او تاکید کرد: «ما به یک آتش‌بس بشردوستانه و آزادی بی‌قید و شرط و فوری گروگان‌ها نیاز داریم و باید شورای امنیتی داشته باشیم که بتواند به این اهداف دست یابد.» 
 
شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد به درخواست الجزایر نشستی غیرعلنی درباره کشته شدن فلسطینی‌ها در شمال  غزه برگزار می‌کند. الجزایر اخیرا هم برای تصویب قطعنامه‌ توقف فوری نبردهای غزه تلاش کرد اما آمریکا پیش‌نویس این قطعنامه را وتو کرد. 
 
بیش از ۱۰۰ نفر روز پنجشنبه ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) به هنگام توزیع مواد غذایی در غزه جان باختند. اداره بهداشت غزه شمار شهدای این حادثه را ۱۱۲ نفر اعلام کرده است.  
نظرات بینندگان