arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ گردی با «انتخاب»؛

عکس/ نمایی از شیراز در سال‌های قبل از انقلاب

این تصویر که در اوایل دهه پنجاه در شیراز به ثبت رسیده است، نمایی از فلکه ستاد (میدان امام حسین فعلی)، ورودی بلوار زند را نشان می دهد. میدان امام حسین از شرق و غرب به بلوار کریمخان زند، از شمال به بلوار آزادی و از جنوب به خیابان انقلاب اسلامی (مشیر فاطمی) مرتبط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: این تصویر که در اوایل دهه پنجاه در شیراز به ثبت رسیده است، نمایی از فلکه ستاد (میدان امام حسین فعلی)، ورودی بلوار زند را نشان می دهد. میدان امام حسین از شرق و غرب به بلوار کریمخان زند، از شمال به بلوار آزادی و از جنوب به خیابان انقلاب اسلامی (مشیر فاطمی) مرتبط است.
طبق روایت های محلی این میدان به واسطه ستاد فرماندهی ارتش در زمان پهلوی به نام فلکه ستاد شهرت داشت. اما بعد از انقلاب ابتدا با نام میدان قدس نام گذاری و تندیس قدس فلزی هم در این میدان بنا شد اما در میان مردم چندان از نام های جدید استفاده نشد. پس از پایان جنگ طی مراسمی پرچمی زیارت یافته از کربلا به شیراز منتقل با نصب آن در میدان، این میدان به نام میدان امام حسین مجدداً تغییر نام یافت.

بلوار زند، یکی از بلوارهای شیراز و از قدیمی ترین خیابان‌های شهر می‌باشد.این خیابان یکی از مهم‌ترین خیابان و شاهراه‌های اقتصادی و تاریخی شهر شیراز است.

نظرات بینندگان