arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲؛ از حراج سکه با دلار ۹۳ هزار تومانی تا حذف کریمی قدوسی از انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جمهوری آذربایجان سفیرش را به ایران برمی‌گرداند

وزیر امور خارجه درباره دیدارش با همتای آذربایجانی در جده گفت: توافق کردیم که با توجه به برگزاری دادگاه عامل حمله و ضارب دیپلمات آذربایجانی در تهران و محاکمه‌ انجام شده، نسبت به اعزام دیپلمات‌ها و سفیر آذربایجان به تهران در آینده نزدیک اقدام شود.

انگلیس: ایران به روسیه موشک بالستیک داده

وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه با مجله «هاوس» تایید کرد که بریتانیا اطلاعاتی در مورد گزارش‌های مربوط به ارائه موشک‌های زمین به زمین از سوی جمهوری اسلامی ایران به روسیه دارد، ولی حاضر نشد جزئیات آن را ارائه دهد.

جزئیات اولین جلسه دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضائیه

نماینده دادستان گفت: تنها در پرونده رستمی صفا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مال نامشروع کسب نموده و وجوه ماخوذه در فرایند پولشویی، تبدیل به املاک، خودروهای لوکس، ویلا و ... شده است. بخش قابل توجهی از این مبالغ دریافتی جهت پنهان ماندن مسیر دریافت وجوه، به حساب های پوششی واریز شده و سپس از طریق این حساب ها در پروژه های ساخت ملک، خرید طلا و سکه، خرید دلار و اتومبیل های لوکس به کار گرفته شده است. در این پرونده سوء استفاده فرزندان معاون اول قوه قضائیه از نام پدرشان واضح است.

اینماد اسپانسر باشگاه استقلال تعلیق شد

ایسنا نوشت: پیگیری‌ها از مرکز توسعه تجارت الکترونیک نشان می‌دهد که اینماد اسپانسر استقلال تعلیق شده است. اما باید دید آیا اتفاقات این مدت تغییری در روند صدور اینماد ایجاد خواهد کرد یا خیر؟

جانشین مصباح: تحریم‌کنندگان انتخابات یا آلزایمر گرفته و یا همت درس گرفتن ندارند

رجبی جانشین مصباح یزدی با بیان اینکه گویا تحریم‌کنندگان انتخابات دچار خطای محاسباتی شده‌اند، اظهار کرد: آنان یا آلزایمر گرفته و یا همت بررسی گذشته و درس گرفتن از آن را ندارند. در هر حال زمستان گذشت و سیاهی به ذغال باقی ماند.

۲۱۰ ساختمان غیرایمن در تهران باید تخریب شود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ۱۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه در تهران از منظر تاب‌آوری بررسی شد که بر اساس برآورد‌ها ۲۱۰ ساختمان باید تخریب شود.

وزیر کار: پرسپولیس به مجموعه صندوق‌های بازنشستگی ما واگذار خواهد شد

وزیر کار گفت: طبق آخرین تصمیمات، موضوع واگذاری پرسپولیس به ما مطرح شده و صندوق‌های وزارتخانه از پرسپولیس حمایت خواهند کرد.

انتخابات مجلس در مشهد؛ کریمی قدوسی رای نیاورد

"احسان عظیمی راد" با جمع بندی و تطبیق صورت جلسه شعب در هیات های اجرایی و نظارت با کسب ۲۰ درصد آرا ماخوذه، به عنوان چهارمین منتخب حوزه انتخابیه "مشهد و کلات" معرفی شد. همچنین کاظم معتمدی فر و حسنعلی امیری اخلاقی به دور دوم انتخابات راه یافتند تا پنجمین نماینده مشهد و کلات در مجلس مشخص شود و جواد کریمی‌قدوسی که در رتبه هفتم قرار داشت و به دور دوم رفته بود، از انتخابات حذف شد.

پالس رسایی برای حذف قالیباف 

حمید رسایی نفر دوم انتخابات مجلس در تهران در اظهاراتی گفت: ما چگونه می‌توانیم به مردم تضمین دهیم این تغییر و تحول مورد نظرشان را در مجلس دوازدهم محقق کنیم؟ تغییر هیئت رییسه مجلس و کمیسیون های مجلس و مراکز اصلی مجلس، مردم باید شاهد تغییر و تحول جدی باشند.

واکنش واشنگتن به انتخابات ایران 

میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای هفته گذشته خود مدعی شد: « ما معتقدیم این انتخابات آزاد و عادلانه و منصفانه نیست. بسیاری رای دهندگان ایرانی نیز این ارزیابی را دارند. اینکه بسیاری در ایران تصمیم گرفتند در انتخابات مجلس نکنند، جای تعجب نیست.»

سکه با دلار ۹۳ هزار تومانی حراج شد

به نوشته ایلنا، یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: بانک مرکزی کنونی که می‌گوید بازار آزاد ارز را قبول ندارد و به رسمیت نمی‌شناسد چطور سکه را با دلار ۹۳ هزار تومانی حراج کرد؟ عملا در حراج روز یکشنبه سکه با دلار نرخ ۹۳ هزار تومانی به حراج رسید.

اصرار مجلس بر مصوبه مربوط به اخذ مالیات از حساب‌های غیرتجاری

مجلس بر مصوبه پیشین خود در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مبنی بر نحوه محاسبه اخذ مالیات از حساب‌های غیرتجاری اصرار کرد و این بند از لایحه بودجه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داد. بر اساس بند ج تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳؛ در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه، از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها و ارائه خبر اسناد و مدارک به عهده صاحب حساب می‌باشد. منظور از حساب غیرتجاری حسابی است که نزد سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان حساب مرتبط با فعالیت مودی ثبت نشده باشد.

مجلس فقط اسامی ۶۲ نماینده غایب را اعلام کرد

علی‌رغم اینکه جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی به‌دلیل غیبت تعداد زیادی از نمایندگان لغو شد، هیئت رئیسه تنها اسامی ۶۲ نفر از آن‌ها را اعلام کرد و علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه نیز گفت که مابقی افراد مرخصی استعلاجی گرفته بودند. با پیگیری روز گذشته، مشخص شد تعداد غایبین لااقل ۱۰۹ نفر بوده است.

نظرات بینندگان