arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۸۹

گزینه های ریاست سازمان سازمان انرژی اتمی

فتاح در اين گفت‌وگو هرگونه رايزني با وي درباره پذيرفتن رياست سازمان انرژي اتمي و پاسخ مثبت به اين پيشنهاد را تكذيب كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از آن‌كه علي‌اكبر صالحي، رييس پيشين سازمان انرژي اتمي از سوي محمود احمدي‌نژاد به عنوان جانشين منوچهر متكي به عنوان وزير امور خارجه معرفي شد و توانست راي اعتماد مجلس شوراي اسلامي را كسب كند، رايزني‌ها درباره رياست سازمان انرژي اتمي سرعت گرفته است.

به گزارش ايسنا، بدون شك مديريت سازمان انرژي اتمي كه امور پژوهشي، صنعتي و تكنولوژيك را در زمينه توليد انرژي هسته‌يي و استفاده از كاربردهاي آن در زمينه‌هاي مختلف پزشكي، صنعتي، كشاورزي و علمي را در دستور كار دارد بايد از ميان مديران با تجربه و در عين حال آگاه به امور و دانش فني و تخصصي در زمينه مذكور باشد.

پس از آن‌كه مهندس رضا آقازاده پس از 12 سال جاي خود را به علي اكبر صالحي در سازمان انرژي اتمي داد، بسياري از كارشناسان و پيشكسوتان در زمينه انرژي هسته‌يي از اين انتخاب به دلايل مختلف اخلاقي، دانشگاهي، تجربه ديپلماتيك و به ويژه تخصص و دانش وي در زمينه هسته‌يي استقبال كردند. اما چيزي نگذشت كه علي‌اكبر صالحي به طور غيرمنتظره و پس از مدت كوتاه (يك سال و نيم) رياست سازمان انرژي اتمي را ترك و با نظر رييس‌جمهور و تاييد نمايندگان مجلس بر صندلي وزارت خارجه تكيه زد.

پس از اين جا به جايي غيرمنتظره رسانه‌ها و افكار عمومي بيش‌تر به تغييرات در وزارت خارجه پرداختند و مساله جانشيني سازمان انرژي اتمي كمتر مورد بحث و بررسي قرار گرفت. اين در حالي است كه به گفته‌ي بسياري از كارشناسان سازمان انرژي اتمي با توجه به ماهيت حساس، مهم و موثرش در كشور به مديريتي كارآمد، صبور و متخصص در زمينه انرژي و تكنولوژي هسته‌يي و با تجربه نياز دارد.

نام چند تن از جمله علي‌اصغر سلطانيه نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، محمد احمديان قائم مقام و معاون نيروگاهي سازمان انرژي اتمي، محمد قنادي رييس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌يي، سيد پرويز فتاح وزير نيرو در دولت نهم، كامران دانشجو وزير علوم و تحقيقات و فناوري و علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني براي تصاحب پست رياست سازمان انرژي اتمي بيش‌تر از ديگران شنيده مي‌شود.

در اين‌باره ايسنا با سيدپرويز فتاح ـ وزير نيروي دولت‌ نهم ـ گفت‌وگو كرد.

فتاح در اين گفت‌وگو هرگونه رايزني با وي درباره پذيرفتن رياست سازمان انرژي اتمي و پاسخ مثبت به اين پيشنهاد را تكذيب كرد.

هم‌چنين خبرنگار ايسنا در تلاش‌ است با ديگر افرادي كه از آن‌ها در اين‌باره نام برده شده است، گفت‌وگو و نظر آن‌ها را نيز جويا شود كه تاكنون ميسر نشده است.

در حال حاضر محمد احمديان، معاون نيروگاهي رييس سازمان انرژي اتمي با حفظ سمت به عنوان قائم مقام اين سازمان قرار دارد.

با توجه به حساسيت‌ بسيار بالاي سازمان انرژي اتمي به ويژه در يك دهه اخير و با توجه به برنامه‌ي دراز مدت كشور در زمينه استفاده از انرژي و تكنولوژي صلح‌آميز هسته‌يي به نظر مي‌آيد، رياست سازمان انرژي اتمي بايد متناسب با جايگاه فني و تخصصي اين سازمان در نظر گرفته شود.
برچسب ها: انرژی اتمی ، گزینه
نظرات بینندگان