پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایسنا: از مشکلات یک دهه اخیر مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا عدم توجه مقامات استانی و محلی نسبت به ایجاد جادهای جایگزین بوده که بعضا تا ساعتها به دلیل دو نقطه گره ترافیکی قلعهنو و فیروزآباد در حوزه استحفاظی فرمانداری ری میلیونها ساعت عمر ساکنان این شهرستانها در ترافیک سالانه هدر میشود.
پروژه اتصال تهران به ورامین از طریق خطوط راه آهن ریلی از ۱۰ سال پیش در بلاتکلیفی بسر می برد. در واقع اختلاف نظری وجود داشت که آیا اساساً این اتصال باید توسط شبکه متروی تهران صورت گیرد یا اینکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با قطار حومه ای باید مسافران آن را پوشش دهد. در این مدت طی دو نوبت، مدیریت احداث خط ارتباطی تهران - ورامین بین شرکت مترو و شرکت راه آهن جابجا شد.
پیشتر علیرضا زاکانی شهردار تهران گفته بود که اولین اجرای مترو در شهرهای اقماری تهران متروی ورامین و پیشوا است که به شهرداری تهران واگذار میشود.
در حال حاضر این پروژه به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده و در صورت موافقت در هیات دولت این طرح به شهرداری تهران سپرده میشود.
از مشکلات یک دهه اخیر مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا عدم توجه مقامات استانی و محلی نسبت به ایجاد جادهای جایگزین بوده که بعضا تا ساعتها به دلیل دو نقطه گره ترافیکی قلعهنو و فیروزآباد در حوزه استحفاظی فرمانداری ری میلیونها ساعت عمر ساکنان این شهرستانها در ترافیک سالانه هدر میشود.
صبح امروز بدون اطلاعرسانی قبلی، جاده اصلی ورامین از مسیر جاده معروف به سیمان مسدود شده است و بیش از ۳ ساعت ترافیک در مسیر کمربندی دوم ایجاد شده و پلیسراه و راهداری تمهیدی برای روانسازی ترافیک اتخاذ نکردهاند.
سرهنگ علی سلیمانی فرنانده راهور شرق تهران در گفتوگو با ایسنا در خصوص مسدودی جاده ورامین گفت مسیر کارخانه سیمان در حوزه استحفاظی تهران بزرگ قرار دارد.
معطل ماندن بیش از ۱۵ ساله متروی ورامین به تهران با تعلل مقامات محلی و کارشکنی شرکت راهآهن و اختلافات با قطار حومهای(مترو) مزید بر علت شده و مردم منطقه دچار مشکلات فراوانی شدهاند.
از سال ۱۳۸۵ وعده ساخت متروی ورامین و جاده جدید این شهر، علاوه بر جاده قدیم بارها تکرار شده، اما هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.