arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

حمید نوری با تبعه سوئدی زندانی در ایران مبادله می‌شود؟

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روابط تاریخی که با دولت سوئد داشته تلاش کرده که این موضوع را در قالب گفتگو‌های سیاسی و پیگیری‌های حقوقی حل و فصل کند و از تبدیل شدن آن به یک مشکل در روند مناسبات دو کشور پیگیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه در گفت وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر رد درخواست تجدید نظر در حکم دادگاه حمید نوری از سوی دادگاه عالی سوئد گفت: ما تمام تلاش‌های حقوقی و کنسولی لازم را برای آزادی این شهروند بی گناه ایرانی انجام داده و ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روابط تاریخی که با دولت سوئد داشته تلاش کرده که این موضوع را در قالب گفتگو‌های سیاسی و پیگیری‌های حقوقی حل و فصل کند و از تبدیل شدن آن به یک مشکل در روند مناسبات دو کشور پیگیری کند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: رد درخواست تجدید نظر در حکم آقای نوری یک امر غیرقابل قبول است و متأسفیم که دادگاه عالی سوئد بدون توجه به موازین عادلانه این درخواست تجدید نظر را رد کرده است.

کنعانی تصریح کرد: به رغم تلاش‌های همراه با حسن نیت ایران، دستگاه قضایی سوئد با قرار گرفتن در کنار یک گروهک تروریستی (منافقین) این گونه منافع روابط قدیمی، تاریخی و ریشه دار دو کشور را در معرض خطر قرار داده است.

وی ادامه داد: ما بر اساس وظایف ذاتی خود از تمامی ظرفیت‌ها برای رهایی این شهروند خود از چنگال بی عدالتی استفاده می‌کنیم و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.

نظرات بینندگان