arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ گردی با «انتخاب»؛

عکس/ دهه ۳۰؛ «تهران زیر چنگال جاسوسان سرخ»

تهران مصور مجله ای با موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در قالب چهار دوره از سال ۱۳۰۸ تا سال ۱۳۶۰ منتشر شده‌است. فعالیت مجله تهران مصور به چهار دوره تقسیم می‌شود که اولین دوره به صاحب امتیازی عباس نعمت از ۱۳۰۸–۱۳۲۰ در تهران در ۱۶ صفحه و با قطع وزیری بزرگ، روزهای شنبه هر هفته منتشر می‌شد. مقالات آن عمدتاً اجتماعی، تاریخی و فکاهی و شامل اخبار روز بود و به لحاظ محتوا نشریه خوبی به‌شمار می‌رفت. تهران مصور در ۱۳۲۰ شمسی برای مدتی تعطیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: تهران مصور مجله ای با موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در قالب چهار دوره از سال ۱۳۰۸ تا سال ۱۳۶۰ منتشر شده‌است. فعالیت مجله تهران مصور به چهار دوره تقسیم می‌شود که اولین دوره به صاحب امتیازی عباس نعمت از ۱۳۰۸–۱۳۲۰ در تهران در ۱۶ صفحه و با قطع وزیری بزرگ، روزهای شنبه هر هفته منتشر می‌شد. مقالات آن عمدتاً اجتماعی، تاریخی و فکاهی و شامل اخبار روز بود و به لحاظ محتوا نشریه خوبی به‌شمار می‌رفت. تهران مصور در ۱۳۲۰ شمسی برای مدتی تعطیل شد.
در ۲۹ مرداد ۱۳۵۳ به دستور عباس هویدا ۵۲ روزنامه و هفته نامه و ماهنامه تعطیل می‌شود و عبدالله والا نیز مجله را می‌بندد و این حرفه را کنار می‌گذارد تا شهریورماه ۱۳۵۷ که مجله تهران مصور دوباره با مدیریت او شروع به کار می‌کند و سردبیری آن را مسعود بهنود به عهده می‌گیرد. شورای انقلاب فرهنگی با تصویب لایحه مطبوعات در تابستان ۱۳۵۸ شمسی از انتشار این مجله، به دلیل وابستگی به ساواک، جلوگیری کرد. در اواخر فعالیت، مسعود بهنود سردبیر این نشریه بود.

نظرات بینندگان