arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

برای اقامت تمکن مالی فرانسه بهتر است یا یونان؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای اقامت تمکن مالی فرانسه بهتر است یا یونان؟

اقامت تمکن مالی، یک روش مهاجرتی و راهکارهای برای اقامت کوتاه‌مدت در کشورهایی مثل یونان، اسپانیا، پرتغال، فرانسه و… است. برای اخذ ویزای تمکن مالی، شما باید نشان دهید که توانایی مالی کافی برای پشتیبانی از خودتان در زمان اقامت در آن کشور را دارید. این اطلاعات به کشور مقصد اطمینان می‌دهد که شما توانایی تأمین هزینه‌های زندگی و اقامت را دارید و نیازی به کمک مالی از دولت محلی مقصد ندارید.

برای اقامت تمکن مالی فرانسه یا یونان؟

در میان کشورهای اروپایی، یونان و فرانسه از موارد پُرطرفدار و محبوب برای اقامت تمکن مالی هستند. این دو کشور مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم؛ هر شخص با توجه به شرایط خود می‌تواند اقامت تمکن مالی فرانسه یا یونان را انتخاب کند. لازم به ذکر است اقامت تمکن مالی یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به کشورهای اروپایی است که به افراد دارای تمکن مالی کافی، اجازه می‌دهد بدون نیاز به داشتن شغل یا سرمایه‌گذاری، در آن کشور اقامت کنند و قابل تمدید برای سال‌های بعد است.

مزایای اقامت تمکن مالی یونان

مدت اعتبار مجوز اقامت تمکن مالی یونان ۲ سال با قابلیت تمدید است.

برای دریافت اقامت تمکن مالی یونان، متقاضی باید مدارکی مبنی بر درآمد و سرمایه‌ای حداقل ۲۰۰۰ یورو در ماه را برای ۲ سال اقامت در این کشور ثابت کنید؛ به این رقم برای همسر ۲۰ درصد و برای هر فرزند ۱۵ درصد اضافه کنید (حدود ۴۰۰ یورو برای همسر و حدود ۳۰۰ یورو برای هر فرزند ماهانه). این رقم در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، مانند کشورهای سوئیس، فرانسه و پرتغال، بسیار پایین‌تر است.

هزینه‌های زندگی در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین‌تر است.

متقاضیان اقامت تمکن مالی یونان می‌توانند پس از ۵ سال اقامت موقت، اقامت دائم این کشور را اخذ کنند و بدون محدودیت زمانی در یونان زندگی و حتی کار کنند.

فرزندان متقاضیان اقامت تمکن مالی یونان می‌توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی این کشور تحصیل کنند و از خدمات آموزش عالی آن، نهایت استفاده را بکنند؛ این مورد برای افرادی که دارای فرزند هستند جزو بهترین مزایا است.

یونان کشوری با آب و هوای مدیترانه‌ای معتدل است. این کشور دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌هایی با هوای معتدل است که نداشتن زمستان‌های سخت و سرد برای افرادی که به‌خصوص ایران و مناطق گرمسیر مهاجرت می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است؛ آب و هوای یونان برای بسیاری از افراد در هر جای دنیا جذاب است.

دارندگان اقامت یونان می‌توانند به صورت آزادانه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. این امر به آنها فرصت می‌دهد تا از مزایای زندگی در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نیز بهره‌مند شوند.

مزایا اقامت تمکن مالی فرانسه

مجوز اقامت تمکن مالی فرانسه، با اعتبار یک ساله و قابل تمدید است.

در کل، شما برای اخذ تمکن مالی فرانسه، اثبات توانایی مالی حداقل ۱۶۰۰۰ یورو سالانه است. به عبارتی دیگر، به ازای هر نفر از اعضای خانواده مبلغ یک میلیارد در حساب بانکی خود داشته باشید.

فرزندان متقاضیان اقامت تمکن مالی فرانسه نیز می‌توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی و تمام امکانات آموزشی این کشور استفاده کنند.

فرانسه کشوری با کیفیت بالای زندگی است؛ این کشور دارای سیستم آموزشی، درمانی و رفاهی پیشرفته‌ای است.

متقاضیان اقامت تمکن مالی فرانسه می‌توانند پس از ۵ سال اقامت موقت، اقامت دائم فرانسه را دریافت کنند و از حقوق کامل یک شهروند فرانسوی برخوردار شوند.

منابع تمکن مالی در یونان و فرانسه؛ اختلافات و امکانات

تفاوت‌های چشمگیری در منابع و امکانات مالی وجود دارد. در یونان، اثبات و مدارک منابع مالی بسیار گسترده‌تر از فرانسه است. در حالی که در فرانسه، مهاجران می‌توانند با حقوق بازنشستگی، درآمد اجاره خانه و سود شرکت، منابع مالی خود را اثبات کنند.

مدارک لازم برای اخذ تمکن مالی یونان

برای اخذ تمکن مالی یونان به مدارک زیر احتیاج دارید:

اصل پاسپورت جدید متقاضی و همراهان آن با حداقل یک سال اعتبار به همراه پاسپورت قبلی تمامی اعضا

اصل شناسنامه متقاضی و همراهان آن

۲ قطعه عکس در ابعاد ۶*۴ رنگی با زمینه سفید که تاریخ آن مربوط به کمتر از ۶ ماه گذشته باشد.

گواهی عدم سوء پیشینه کیفری متقاضی و همراهان آن

تاییدیه گواهی سلامت (این گواهی باید در یکی از مراکز درمانی دولتی به تایید برسد)

گواهی صورت‌حساب بانکی (ریز گردش‌حساب بانکی ۶ ماهه همراه با تراکنش معمول قابل استناد در کنار نامه تمکن مالی که به زبان لاتین ترجمه شده است)

گواهی اشتغال به کار که شامل اصل کلیه اسناد رسمی مبنی بر ثبت کسب‌وکار و همچنین مجوزهای قانونی است.

ارائه معرفی‌نامه نوشته شده روی سربرگ که در آن سمت و مدت زمان همکاری و همچنین حقوق دریافتی شما به جهت اثبات درآمد مکفی برای اقامت تمکن مالی الزامی است.

تمامی مدارک برای اینکه ثابت کند درآمد شما به صورت شفاف چقدر است.

اجاره‌نامه رسمی و اصل سند تمامی املاک

نکاتی که برای اخذ تمکن مالی فرانسه باید بدانید

برای اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه به نکات زیر دقت کنید:

سن شما باید ۳۰ سال به بالا باشد.

در ۲ الی ۳ سال اخیر ۲ ویزا از حوزه شینگن و یا تنها یکبار ویزا از کشور فرانسه دریافت کرده باشید.

توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه (حداقل ۱۶,۰۰۰ یورو سالانه) را داشته باشید.

سابقه کیفری نداشته باشید.

مدارک و اسناد معتبر شناسایی، حساب بانکی و اسناد ملکی را ارائه کنید.

برای مدت زمان اقامت در فرانسه، محلی برای اسکان مهیا کنید.

داشتن بیمه‌نامه معتبر درمانی.

سابقه رد شدن ویزای شینگن یا فرانسه نداشته باشید.

سطح زندگی در فرانسه بهتر است یا یونان؟

اقامت در فرانسه به شما فرصتی شگفت‌انگیز برای یادگیری زبان فرانسوی، می‌دهد. همچنین این کشور از نظر اتصال به سایر کشورها و سفر به سایر نقاط اروپا و حتی دنیا بسیار ایده‌آل و راحت است. حقوق انسانی و تمام آزادی‌های شهروندی در این کشور به خوبی تضمین شده است.‌ فرانسه دارای یک سیستم بهداشت پیشرفته و امکانات درمانی بسیار مجهز است. سبک زندگی در فرانسه معمولاً در سطح بالایی از رفاه و لذت‌بخش است. از فست‌فودهای لذیذ گرفته تا فرهنگ و سرگرمی‌های خاص خود می‌توانید زندگی لذت‌بخشی داشته باشید.

با اقامت در یونان می‌توانید به زیباترین مناظر، جزیره‌های دیدنی و ساحل‌های دلنشین دسترسی داشته باشید. آثار باستانی، معماری کلاسیک، و هنرهای تجسمی در سرتاسر کشور به چشم می‌آید. یونان بیش از ۶۰۰۰ جزیره دارد که هرکدام دارای ویژگی منحصربه‌فرد خود هستند. زبان یونانی یکی از زبان‌های باستانی و جذاب است که یادگیری آن می‌تواند تجربه‌ی جالبی باشد. همچنین نکته مهم دیگر یونان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه زندگی به طور معمول نسبت به دیگر مناطق پایین‌تر می‌باشد.

یافتن بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد خود

افراد معمولاً موسسه‌های مهاجرتی معتبر بازار را می‌شناسند. آنها با کسب اطلاع از خواسته‌ها و علایق شما، می‌توانند راهکارهای مهاجرتی بهینه را در کمترین زمان و هزینه مناسب به شما پیشنهاد کنند. موسسه مهاجرتی النورا با سال‌ها تجربه موفق در زمینه مهاجرت، اقامت و داشتن مشاورین و تیم متخصص می‌تواند پُلی باشد برای آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت در کمترین زمان به این کشورها را دارند مهیا کند.

اطلاعات تماس النورا

سایت: https://elenoora.com/

تلفن: ۰۲۱۹۱۰۹۶۳۳۹

آدرس: خیابان قائم‌ مقام فراهانی، بالاتر از مطهری، پلاک 135، طبقه اول

 

نظرات بینندگان