arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۸۹

وزارت علوم: تک جنسیتی شدن دانشگاه ها خواسته خانواده‌ها است

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از حمايت وزارت علوم از تأسيس دانشگاه‌هاي تك‌جنسيتي خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از حمايت وزارت علوم از تأسيس دانشگاه‌هاي تك‌جنسيتي خبر داد.

غلامرضا خواجه‌سروي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس به تشريح سياست‌هاي اين وزارتخانه در خصوص دانشگاه‌هاي تك جنسيتي پرداخت و اظهار داشت: يكي از مواردي كه از سوي مردم درخواست مي‌شود، موضوع دانشگاه‌هاي تك جنسيتي يا دانشگاه‌هايي است كه در آن دختران و بانوان بتوانند فعاليت راحت‌تري داشته باشند.

وي اين موضوع را يكي از مطالبات خانواده‌هاي ايراني خواند و افزود: سياست وزارت علوم هم اين است كه محيطي را به وجود آورد تا خانم‌ها بتوانند راحت‌تر فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي خود را ادامه دهند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينكه پيش از اين تلاش كرده‌ايم در برخي دانشگاه‌هاي كشور،‌ باشگاه‌هاي ويژه دختران تاسيس كنيم، گفت: اين باشگاه‌هاي دخترانه در جهت ارتقاء علمي و اخلاقي دختران دانشجو و كمك به راحتي آنها تاسيس شده است.

خواجه سروي با بيان اينكه اين موارد در سند دانشگاه اسلامي نيز مورد تاكيد قرار گرفته است، يادآور شد: در همين زمينه اگر فردي درخواست تاسيس دانشگاه غيردولتي يا غيرانتفاعي تك‌جنسيتي داشته باشد، وزارت علوم از آن حمايت كرده و تسهيلات بيشتري هم ارائه مي‌دهد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: وجود چنين دانشگاه‌هايي يك نياز در جامعه اسلامي ايران است و برخي از تجربيات گذشته نيز در اين زمينه موفق بوده است.
نظرات بینندگان