پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : برنا: رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر قرار بر استفاده از این نوع تراموا باشد باید روی قیمت، کیفیت و نحوه کارکرد آن بررسی صورت بگیرد تا ببینیم به صلاح شهر هست یا نیست. تراموایی که نتواند شیب خیابان را طی کند و یک سال زمان ببرد تا آسفالت خیابانها برای ریلگذاری برداشته شود، کاربردی ندارد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشی از بازدید از محله مجیدیه جنوبی در منطقه ۸ ارائه خواهد شد، اظهار کرد: انتخابات قائممقامان ذیحساب شهرداری و سوابق آنها در این جلسه بررسی خواهد شد. بررسی اساسنامه سازمان آرامستانها و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران نیز انجام میشود.
چمران با بیان اینکه در مورد تصمیماتی که برای مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو اتخاذ شده خبری ندارم، یادآور شد: مدیرعامل مترو متن مصاحبه خود را ارسال کرد و مطلب بدی در آن نبود. گفته شد که این موارد عنوان نشده و متن تغییر یافته و امیدواریم همینطور باشد.
وی با بیان اینکه تراموایی که در برخی کشورها ساخته و استفاده شده چرخ لاستیکی است و راننده ندارد چراکه در مسیر مشخص خود کنترل میشود، تصریح کرد: اگر قرار بر استفاده از این نوع تراموا باشد باید روی قیمت، کیفیت و نحوه کارکرد آن بررسی صورت بگیرد تا ببینیم به صلاح شهر هست یا نیست. تراموایی که نتواند شیب خیابان را طی کند و یک سال زمان ببرد تا آسفالت خیابانها برای ریلگذاری برداشته شود، کاربردی ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد ورود واگنهای مترو و اتوبوسهای خریداری شده باشیم.
وی همچنین تصریح کرد: باید شرایط به گونهای باشد که مردم با خیال راحت خودروی خود را در منزل بگذارند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. اگر تامین ناوگان در سال آینده انجام شود، میتوان به این موضوع امیدوار بود.
چمران با بیان اینکه قرارداد دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی منعقد اما تامین نشد، تاکید کرد: ما در جلسه با نمایندگان مجلس نیز گفتیم که در زمان کرونا هم تا زمان ساخت واکسن، نسبت به واردات اقدام کردیم. برای اتوبوسها نیز شرایط به همین شکل است و امیدواریم خودروسازان داخلی سریعتر بسازند و تحویل دهند. البته تولیدکنندگان با مشکل خرید تجهیزات و ارز روبهرو هستند. یکی از خودروسازان گفته بود که ماهیانه ۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل میدهد اما نتوانست تحویل دهد. اگر تامین میشد ما ناچار به خرید خارجی نمیشدیم. البته قیمت اتوبوس خارجی از داخلی ارزانتر است.