arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

دیپلمات اسرائیلی: نتانیاهو مانع به سرانجام رسیدن مذاکرات تبادل اسرا است

یک دیپلمات اسرائیلی، گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در تلاش است با ارجاع تصمیم مذاکره با طرف فلسطینی به «کابینه امنیتی»، مذاکرات مبادله اسرا را ناکام بگذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: یک دیپلمات اسرائیلی، یکشنبه ۲۷ اسفند به روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در تلاش است با ارجاع تصمیم مذاکره با طرف فلسطینی به «کابینه امنیتی»، مذاکرات مبادله اسرا را ناکام بگذارد.

این دیپلمات اسرائیلی با انتقاد از تصمیم نتانیاهو برای اخراج هیئت اسرائیلی از دوحه و دادن صلاحیت تصمیم‌گیری درباره مذاکرات به «کابینه امنیتی»، گفت که نتانیاهو سعی می‌کند که تصمیم‌گیری‌ها را پیچیده کند.

پس از ارائه پیشنهاد جدید حماس برای آتش‌بس و مبادله اسرای اسرائیلی با زندانیان فلسطینی انتظار می‌رود که تل‌آویو هیئتی را برای گفت‌وگوهای بیشتر با میانجی‌ها به قطر بفرستد.

یک منبع آگاه گفت که ریاست این هیئت را دیوید بارنیا، رئیس سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) بر عهده خواهد داشت.

این در حالی که نتانیاهو، به دنبال برگزاری جلسه کابینه امنیتی برای بحث درباره پیشنهاد آغاز گفت‌وگوهای جدید قبل از آغاز مذاکرات است.

گفتنی است که اختلافات آشکاری بین دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو درباره غزه در حال ظهور است.

اختلافات آمریکا با اسرائیل

اختلافات بایدن با نتانیاهو بر روی برخی نکات از جمله منطقه حائلی که نخست وزیر اسرائیل به دنبال ایجاد آن با نوار غزه است، متمرکز شده است.

ارتش اسرائیل برای ایجاد این منطقه حائل تخریب زمین‌های کشاورزی، خانه‌ها و مدارس فلسطینی‌ها را با بیلدوزرها آغاز کرده است.

کشته شدن ۱۲ فلسطینی

همزمان ارتش اسرائیل به حملات خود به مناطق مختلف در نوار غزه ادامه داد. گزارش‌های فلسطینی حاکی از آن است که حملات اسرائیل مناطق جنوبی شهر خان یونس، شمال شرق رفح را هدف قرار دادند. این حملات همچنین مناطقی در غرب و شمال شهر غزه و اردوگاه نصیرات در مرکز این باریکه را هدف قرار دادند.

رسانه‌های محلی فلسطین گزارش دادند که بمباران خانه‌ای در دیرالبلح در مرکز نوار غزه توسط اسرائیل منجر به کشته‌شدن 12 فلسطینی شد.

منابع فلسطینی می‌گویند که هنوز تعدادی قربانی زیر آوارها به سر می‌برند و برخی اجساد در کنار جاده‌ها هستند؛ چرا که نیروهای اسرائیلی از رسیدن آمبولانس و دفاع مدنی به این مناطق جلوگیری می‌کنند.

در کرانه باختری نیز نیروهای اسرائیلی سحرگاه امروز به چندین شهر و شهرک یورش برده و هشت نفر را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین به نقل از منابع محلی، نیروهای اسرائیلی پس از یورش به منازل فلسطینی‌ها در شهر جنین دو جوان فلسطینی را را دستگیر کردند.

نیروهای اسرائیلی همچنین به شهر الخلیل و شهرک‌های «بیت آمر» و «دورا» در استان الخلیل یورش برده و سه جوان فلسطینی را دستگیر کردند.

نظرات بینندگان