arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

شورای امنیت سازمان ملل حملات انصارالله یمن علیه کشتی‌های تجاری را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای حملات  انصارالله یمن علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد و خواستار توقف فوری این حملات شد. شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود همچنین بر اهمیت اجرای کامل قطعنامه‌های این شورا تاکید کرده و خواستار همکاری کشورها، از جمله با دولت یمن، برای جلوگیری از دستیابی انصارالله به تسلیحات شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای حملات  انصارالله یمن علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد و خواستار توقف فوری این حملات شد.
 
در بیانیه این شورا که شامگاه دوشنبه ۲۸ اسفند منتشر شد، از جمله حمله حوثی‌ها به کشتی «ترو کانفیدنس» که سه کشته و دست‌کم چهار مجروح برجای گذاشت محکوم شده است.
 
اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچنین با محکوم کردن حمله حوثی‌ها به کشتی روبیمار، یادآور شده‌اند که این کشتی پس از غرق شدن، کشتی‌های در حال تردد در منطقه را با خطر مواجه کرده است.
 
حمله به کشتی «ترو کانفیدنس» ۱۶ اسفند روی داد و در پی آن سه نفر، شامل دو شهروند فیلیپین و یک شهروند ویتنام، کشته شدند.
 
کشتی بریتانیایی روبیمار نیز ۲۹ بهمن هدف اصابت موشک‌های حوثی‌ها قرار گرفت و سرانجام ۱۲ اسفند به طور کامل غرق شد.
 
شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود همچنین بر اهمیت اجرای کامل قطعنامه‌های این شورا تاکید کرده و خواستار همکاری کشورها، از جمله با دولت  یمن، برای جلوگیری از دستیابی حوثی‌ها به تسلیحات شده است.
 
بیانیه جدید این شورا هشدار داده است که حمله به کشتی‌های تجاری باید فورا بر اساس قطعنامه ۲۷۲۲ (مصوب ۲۰ دی‌ماه امسال) متوقف شود.
 
اعضای شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری کشتی «گالاکسی لیدر» و خدمه آن که بیش از یکصد روز است در بازداشت حوثی‌ها هستند شده‌اند.
نظرات بینندگان