arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۷ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱ فروردین ۱۴۰۳؛ از افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری و عزم دولت برای افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی در سال جدید تا حمله به بازیکنان نساجی با اسپری فلفل توسط یک لباس شخصی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تعیین افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری
پس از روز‌ها و ساعت‌ها چانه زنی ۳ گروه نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت نهایتاً در سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. گفتنی است، نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به دلیل عدم نظرخواهی از آن‌ها در تعیین اعداد و ارقام به اعتراض جلسه را ترک کردند.


رییس ستاد امر به معروف کردستان: آیا جامعه از کسی که به هر دلیلی اقدام به بی حجابی می‌کند بیشتر آسیب می بیند یا از کسی که رانت خواری، پارتی بازی و فساد اداری می‌کند؟ 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، تصریح کرد: وجدان خود را قاضی کنیم و به این فکر کنیم که جامعه از کسی که به هر دلیلی یا از سر جهر و تعمد و یا اینکه جایگاه شرعی حجاب را نمی‌داند اقدام به بی حجابی می‌کند بیشتر آسیب می بیند یا از کسی که رانت خواری، پارتی بازی و فساد اداری می‌کند؟


قطع راه ارتباطی ۵ روستای لرستان با طغیان رودخانه «کشکان»
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به قطع راه ارتباطی پنج روستای معمولان با طغیان رودخانه «کشکان»، گفت: همچنین یک روستا به دلیل احتمال رانش زمین در کوهدشت تخلیه شد.


وزیر کشور می‌گوید جریمه‌های رانندگی از سال آینده گران‌تر می‌شوند تا بازدارنده شوند
وزیر کشور گفت:  رقم جریمه‌های فعلی قطعاً بازدارنده نیست، جریمه باید بازدارندگی داشته باشد در سال آینده تلاش داریم تا تشویق و تنبیه و همچنین افزایش جرایم رانندگی را اعمال کنیم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت با افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی موافق است یا خیر گفت: رقم جریمه‌های فعلی قطعاً بازدارنده نیست، جریمه باید بازدارندگی داشته باشد و فراجا به درستی پیشنهاد افزایش جرایم رانندگی را داده است.


حمله به بازیکنان نساجی با اسپری فلفل توسط یک لباس شخصی
درحالی که دیدار دوتیم تا لحظاتی پایانی بدون گل دنبال می‌شد، در دقیقه ۱۱۰ داور این دیدار یک ضربه پنالتی به سود شیرازی‌ها اعلام می‌کند و با گل شدن این پنالتی آغاز اتفاقات تلخ این دیدار بود. از قرار معلوم نیمکت نساجی و جایگاه داوران در کنار هم قرار داشت و عوامل باشگاه نساجی نیز در پایان بازی، به دلیل اعلام پنالتی و اینکه طبق نظر آن‌ها جانبداری‌های داوری از تیم میزبان اعتراض داشتند و طبق گفته عوامل باشگاه نساجی، افرادی حاضر در ورزشگاه برای جلوگیری از تنش در بین عوامل نساجی و تیم داوری از اسپری فلفل جهت آرام کردن جو استفاده کردند که این موضوع جریان این بازی را وارد فاز جدیدتری کرد.


سقف برداشت از حساب‌های بانکی افزایش یافت
سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.


مرگ یک کودک در پی طغیان رودخانه‌های فصلی در لالی
نادر داودی رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان لالی اظهار کرد بارندگی‌های شدید که موجب طغیان رودخانه‌های فصلی در لالی شده بود امروز در منطقه عشایری علی آباد سفلی شهرستان لالی موجب مرگ یک کودک شد. وی افزود: این اتفاق به دلیل افزایش سطح آب در این منطقه رخ داده که متاسفانه علی رغم حضور نیرو‌های اورژانس در این منطقه صعب العبور و عشایری این کودک ۸ ساله به دلیل غرق شدن جان خود را از دست داد.


عقبگرد" استرالیا ازقرار دادن سپاه در فهرست نهاد‌های تروریستی
دادستانی استرالیا اعلام کرده است که سپاه پاسداران یک سازمان دولتی محسوب می‌شود و از این رو، نمی‌توان آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.


واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شبهه‌ای که از سوی برخی افراد در موضوع میزان مشارکت مردم در انتخابات مطرح شده ادامه داد: عده‌ای می‌گویند تنها ۴۱ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و ۵۹ درصد دیگر مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نکردند، بنابراین نمایندگانی که انتخاب شدند، مورد تأیید و پذیرش اکثریت نیستند و کاری که این افراد در برنامه‌ریزی‌های کشور انجام دهند برخلاف خواسته و نظر اکثریت جامعه است.


تایید افزایش کرایه‌های حمل ونقل عمومی پایتخت برای ۱۴۰۳
معاون عمرانی فرمانداری تهران از تأیید نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال آینده از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داد. وی تأکید کرد: به این ترتیب برای سال آینده بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی را خواهیم داشت.


آمریکا شهادت مروان عیسی، نفر سوم حماس، را تایید کرد
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «مروان عیسی، فرد شماره سه حماس، هفته گذشته در عملیات اسرائیل کشته شد».  حماس تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.


جان باختن ۱۷۷ نفر در تصادفات جاده‌ای ۵ روز گذشته
رییس پلیس راهور فراجا گفت: طی ۵ روز گذشته در تصادفات جاده‌ای ۱۷۷ نفر جان خود از دست داده‌ و ۶۲۰۰ نفر مصدوم شده‌اند.سردار حسینی گفت: محورهای شمالی و محورهای منتهی به مشهد مقدس تردد بیشتری نسبت به سایر محورها دارد و همچنین نسبت به سال گذشته به طور کلی ۴ درصد کاهش تردد را شاهد هستیم.


احتمال تحویل روستا‌های مورد اختلاف باکو و ایروان به آذربایجان
نیکول پاشینیان مدعی شده است که اگر در مورد بازگرداندن برخی از مناطق استراتژیک که از اوایل دهه ۱۹۹۰ تحت کنترل ارمنستان بوده، با آذربایجان به سازشی دست نیابند، دوباره جنگ آغاز خواهد شد. پاشینیان در هفته‌های اخیر بار‌ها اشاره کرده که مایل است روستا‌های مورد اختلاف را به آذربایجان بازگرداند. مقامات آذری گفته اند که بازگرداندن اراضی این کشور پیش شرط لازم برای توافق صلحی است که به سه دهه درگیری بر سر منطقه قره باغ کوهستانی پایان دهد.

نظرات بینندگان