arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۷ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۳ فروردین ۱۴۰۳؛ از اذعان حوزه کاظم صدیقی به امضای سند انتقال ملک توسط شخص او تا واکنش تند دو مقام دولت به اظهارات علم الهدی درباره کسانی که در انتخابات شرکت نکرده بودند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
فرامرز اصلانی، آهنگساز و خواننده ایرانی، درگذشت
همسر فرامرز اصلانی از درگذشت این خواننده و ترانه‌ساز در اثر ابتلا به سرطان در شامگاه اول فروردین ۱۴۰۳ در سن ۶۹ سالگی خبر داده است. اصلانی ۱۷ روز پیشتر در روز سوم مارس از ابتلای خود به سرطان خبر داده بود.
 
 
قطعنامه آمریکا به شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در غزه
وزیر امور خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن به رسانه‌های سعودی گفته است که واشنگتن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دادکه در آن خواستار آتش‌بس فوری در غزه در ارتباط با آزادی اسرای اسرائیلی شده است و ابراز امیدواری کرده که کشورها از آن حمایت کنند.
 
 
افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
رئیس پلیس راهور گفت: تا ۸ صبح‌ امروز ۲۷۱ نفر در تصادفات رانندگی نوروز در صحنۀ تصادف فوت کرده‌اند. ردپای سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی در همۀ این تصادف‌ها مشهود است.
 
 
سکینه سادات پاد: از این پس هر کس خلاف همدلی عمل کند یا خائن است یا جاهل
سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در توئیتی نوشت: از تعریف‌های سلیقه‌ای مردم دست برداریم. مردم یعنی تک‌تک آحاد جامعه‌ای که می‌توانند محال را ممکن کنند. بعد از اتمام حجت رهبر انقلاب، هر مسئول و گروهی خلاف همدلی مردم حرف بزند یا عمل کند، یا خائن است یا جاهل! معنای سیاست قطعی نظام همین است. همه موظف به مراقبتیم.
 
 
آمریکا: ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در خاورمیانه به سر می‌برد در گفتگو با رسانه عربستانی «الحدث» مدعی شد: «ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری برای حوثی‌ها است و ما از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند.»
 
 
مخالفت آمریکا با طرح خط لوله مشترک گاز ایران و پاکستان
دستیار وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با تاکید بر مخالفت این کشور با پیشبرد خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، مدعی شد که واشنگتن درباره این پروژه، با اسلام‌آباد در تماس است.
 
 
انفجار در میان تجمع نیرو‌های طالبان دستکم ۱۹ کشته برجای گذاشت
در پی انفجاری در مقابل دفتر«کابل‌بانک‌ نو» در شهر قندهار چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته است. منابع افغانستانی می‌گویند این انفجار حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح امروز/پنجشنبه ۲ فروردین به وقت محلی در چهارراه شهیدان واقع در ناحیه اول شهر قندهار رخ داده است.
 
 
واکنش ضرغامی به اظهارات علم الهدی
ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی در واکنش به اظهارات علم الهدی درباره کسانی که در انتخابات شرکت نکرده اند نوشت که ۶۰د رصد و۴۰ درصد همه ایرانی هستند. تمرد وعصیان برازنده‌ی هیچکس نیست. حتی اگر در انتخابات اخیر شرکت نکرده باشند. آنهائی که در مشهد و یا حافظیه با قرآن و یا دیوان حافظ تحویل سال را گذرانده‌اند، همگی مردم با فرهنگ ایران زمین هستند و قابل احترام.
 
 
واژگونی یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در شهر کوت عراق؛ ۳ نفر کشته شدند
حمزه محمدی مقدم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: واژگونی یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در مسیر کربلا به مهران محدوده شهر کوت عراق منجر به فوت ۳ نفر و مصدومیت ۳ نفر شد. وی افزود: مصدومین و فوتی‌ها در پایانه مرزی مهران تحویل هلال احمر شد.
 
 
توافق یمن با چین و روسیه درباره عدم حمله به کشتی‌های این دو کشور در ازای حمایت سیاسی در شورای امنیت
نشریه بلومبرگ به نقل از منابع خود گزارش داده است که حوثی‌ها با چین و روسیه توافق کرده‌اند که به کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ و خلیج عدن حمله نکنند. منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند که مسکو و پکن در مقابل، تعهد کرده‌اند که از حوثی‌ها به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمایت سیاسی به عمل آورند.
 
 
حوزه کاظم صدیقی: او شخصا سند انتقال ملک را امضا کرده است
حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: صدیقی از زمان تأسیس حوزه اش در سال ۱۳۸۲، در نظر داشت مجتمعی فرهنگی-آموزشی تأسیس کند / در آبان ۱۴۰۲، فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده، مامور به انجام این کار شد/در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای [صدیقی]تولیت حوزه و برخی دیگر از اعضا جعل شده / بعد از ثبت موسسه، تولیت با اعتماد به فرد مذکور، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه منتقل و آن را امضاء کرده
نظرات بینندگان