arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۷ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۵ فروردین ۱۴۰۳؛ از قطع چهار هزار درخت جنگل‌های هیرکانیِ مازندران برای «ساخت پارکینگ» تا روایت تازه سایت روحانی از جزئیات حمله به عین الاسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
واژگونی اتوبوس تور گردشگری در محور مرودشت – سعادتشهر؛ ۵ نفر فوت شدند
رئیس پلیس راه کشورگفت: در این سانحه پنج نفر جان باختند و ۲۴ نفر هم مصدوم شدند. وی افزود:  علت واژگونی اتوبوس در جاده اصفهان - شیراز خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است. همچنین سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند. ۴۴ درصد تصادفات به علت توجه نکردن به جلو بوده است.
 
 
دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال روسیه به دلیل حمله در مسکو لغو شد
فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد که دیدار تیم ملی این کشور برابر پاراگوئه که قرار بود ششم فروردین در ورزشگاه دینامو مسکو برگزار شود، در پی حمله تروریستی به مسکو لغو شده است.
 
پوتین: اوکراین کریدوری برای تروریست‌ها گشوده تا از آن عبور کنند
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز – شنبه – خطاب به شهروندان کشورش اظهار کرد: تمامی افرادی که بازداشت شدند، به سمت اوکراین پیش می‌رفتند.
 
 
توقیف یک فروند شناور در بوشهر به‌دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و هنجارشکنی
فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: یک لنج که تعدادی مهمان و مسافران نوروزی را در دریا جابه‌جا می‌کرد به‌دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و هنجارشکنی با حکم قضایی در ساحل بوشهر توقیف شد.
 
 
واشنگتن دست داشتن «داعش خراسان» در حمله مسکو را تایید کرد
یک مقام آمریکایی گفته واشنگتن به اطلاعاتی دست یافته که دست داشتن «داعش خراسان» در حمله به سالن کنسرت در مرکز خریدی در حومه مسکو را تایید می‌کند، اما سخنگوی کمیته تحقیقات روسیه در این باره اعلام کرده، صحبت از سرنوشت و هویت عاملان حمله «هنوز زود است». سفارت ایالات متحده آمریکا در روسیه دو هفته پیش به شهروندان خود هشدار داد که «افراطی‌ها برای حمله‌ای قریب‌الوقوع علیه تجمعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.»
 
 
قطع چهار هزار درخت جنگل‌های هیرکانیِ مازندران برای «ساخت پارکینگ»
هزاران اصله درخت در قلب جنگل‌های هیرکانی نور و به بهانه ایجاد پارکینگ برای یک پروژه گردشگری قطع شده است. برخی از منابع محلی و مردمی این قتل و عام درختان جنگلی را با چراغ سبز متولیان امر می‌دانند. آنان مدعی هستند در یک حرکت کاملاً غیرقانونی، اقدام به تخریب و تسطیح مسیر سیم کشی و تیر برق‌های فشار قوی شده و عرصه جنگلی در مساحتی به طول ۵۰۰ متر و عرض ۴۰ متر شخم و شیار و تخریب شده است.
 
 
سایت روحانی: او از طریق زیرنویس شبکه خبر، از حمله به عین الاسد مطلع شد
سایت حسن روحانی در مطلبی در واکنش به ادعای کیهان درباره رئیس جمهور سابق درخصوص اخباری از حمله به عین الاسد نوشت: طبق اعلام دفتر عبدالمهدی، عراق کمی بعد از نیمه شب و قبل از حملات موشکی «پیام رسمی شفاهی» از ایران دریافت کرد ولی بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، فرمانده این پایگاه آمریکایی، در ساعت ۱۱ شب قبل (حدود دو ساعت و نیم قبل از اصابت موشک‌ها) به نیروهای تحت امرش در پایگاه عین‌الاسد دستور داده بود که به پناهگاه‌ها بروند.
 
 
میزان مرگ و میر در تصادفات کشور برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است
سخنگوی فراجا، در یادداشتی نوشت: حتماً این روزها به آمارهای حوادث رانندگی دقت کرده‌اید؛ تنها در کمتر از یک هفته تعداد زیادی جان خود را از دست داده و تعداد قابل توجهی هم معلول و مصدوم شده‌اند و تراژیک‌تر از آن اینکه میزان مرگ و میر سالانه ناشی از حوادث رانندگی کشورمان برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است. آیا این آمار دهشتناک نیست؟
 
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست
داود منظور اظهار کرد: فرض می کنیم که سال ۱۴۰۳ حدود دو - سه میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود. می دانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرو اختصاص دهیم در حالیکه داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو را داریم.
نظرات بینندگان