arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

آمریکا حمله تروریستی مرگ‌بار در حومه مسکو را به‌ شدت محکوم کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز شنبه چهارم فروردین، با انتشار بیانیه‌ای کوتاه، «حمله تروریستی مرگ‌بار» روز جمعه سوم فروردین، در مسکو را به‌شدت محکوم کرد. او ضمن ابراز مراتب همدردی با خانواده‌ها و عزیزان قربانیان این «جنایت شنیع» گفت: «تروریسم را در همه اشکال آن محکوم می‌کنیم و در غم جان‌باختن ناشی از این رویداد هولناک، در همبستگی با مردم روسیه می‌ایستیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز شنبه چهارم فروردین، با انتشار بیانیه‌ای کوتاه، «حمله تروریستی مرگ‌بار» روز جمعه سوم فروردین، در مسکو را به‌شدت محکوم کرد.
 
او ضمن ابراز مراتب همدردی با خانواده‌ها و عزیزان قربانیان این «جنایت شنیع» گفت: «تروریسم را در همه اشکال آن محکوم می‌کنیم و در غم جان‌باختن ناشی از این رویداد هولناک، در همبستگی با مردم روسیه می‌ایستیم.»
 
یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، روز جمعه گفت ایالات متحده اطلاعاتی در اختیار دارد که ادعای داعش مبنی بر دست داشتن در این حمله را تایید می‌کند.
 
به گفته او، واشنگتن در هفته‌های اخیر «به شیوه مناسبی» درباره احتمال چنین حمله‌ای به مسکو هشدار داده بود. این مقام آمریکایی اطلاعات بیشتری در این باره ارائه نکرد.
 
حمله مرگ‌بار روز جمعه که در ۲۰ کیلومتری کاخ کرملین رخ داد، دو هفته پس از هشدار سفارت ایالات متحده در مسکو مبنی بر نقشه «افراط گرایان» برای انجام حمله در مسکو انجام شد.
 
ساعاتی پیش از هشدار سفارت آمریکا، سازمان امنیت فدرال روسیه از خنثی‌کردن طرح حمله به یک کنیسه در مسکو توسط شاخه خراسان داعش خبر داده بود.
نظرات بینندگان