arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

قابلیت تماس ماهواره‌ای آیفون باعث نجات گروهی از کوهنوردان در آمریکا شد

خانواده‌ای که برای کوهنوردی به جنگل ملی ماونت هود (Mount Hood) آمریکا رفته بودند، پس از آنکه در کوه گم شدند با استفاده از قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای آیفون توانستند با تیم امداد و نجات تماس بگیرند. پس از این تماس، فرایند 24 ساعته نجات این خانواده شروع شد. براساس گزارش سایت Clackamas، در روز سه‌شنبه، 19 مارس (29 اسفندماه)، تیم جستجو و نجات شهرستان کلاکاماس در ایالت اورگن گزارش‌هایی مبنی بر مفقودشدن یک خانواده کوهنورد در جنگل ملی ماونت هود را دریافت کرد. تقریباً در ساعت 7:30 بعدازظهر، یکی از اعضای این خانواده با استفاده از قابلیت تماس ماهواره‌ای در آیفون اپل توانست با گروه نجات تماس بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خانواده‌ای که برای کوهنوردی به جنگل ملی ماونت هود (Mount Hood) آمریکا رفته بودند، پس از آنکه در کوه گم شدند با استفاده از قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای آیفون توانستند با تیم امداد و نجات تماس بگیرند. پس از این تماس، فرایند 24 ساعته نجات این خانواده شروع شد.
 
براساس گزارش سایت Clackamas، در روز سه‌شنبه، 19 مارس (29 اسفندماه)، تیم جستجو و نجات شهرستان کلاکاماس در ایالت اورگن گزارش‌هایی مبنی بر مفقودشدن یک خانواده کوهنورد در جنگل ملی ماونت هود را دریافت کرد. تقریباً در ساعت 7:30 بعدازظهر، یکی از اعضای این خانواده با استفاده از قابلیت تماس ماهواره‌ای در آیفون اپل توانست با گروه نجات تماس بگیرد.
 
تماس ماهواره‌ای آیفون به کمک کوهنوردان آمد
 
این خانواده کوهنورد نزدیک به 13 کیلومتر پیاده‌روی کرده بودند و بیش از 1000 متر ارتفاع داشتند. درنهایت، ساعت 6 صبح روز بعد بود که امدادگران توانستند به این خانواده شش‌نفره برسند و آن‌ها را سرمازده، خیس و تشنه یافتند.
 
 
طی این عملیات نجات، با آنکه هلیکوپتر درخواست شده بود، اما به‌دلیل شرایط جوی، هلیکوپتر قادر به فرود نبود. به همین دلیل یک خودروی Snowcat به‌سمت محل خانواده اعزام شد. چند ساعت طول کشید تا این خودرو از مسیر صعب‌العبور بگذرد و به کوهنوردان برسد.
 
قابلیت تماس ماهواره‌ای SOS اپل باعث می‌شود حتی اگر در محدوده‌ای بدون آنتن‌دهی و وای‌فای قرار بگیرید، بتوانید با واحدهای مختلف فوریت‌ها مانند آتش‌نشانی تماس بگیرید. درواقع آیفون از طریق ماهواره می‌تواند موقعیت مکانی شما را برای نیروی امداد بفرستد.
 
پیش‌ازاین نیز قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان مردی در آمریکا را نجات داده بود. سنسور تشخیص سقوط اپل واچ درصورت سقوط ناگهانی فعال می‌شود و اگر فرد هشدار را ظرف یک دقیقه پس از سقوط خاموش نکند، به‌شکل خودکار با اورژانس تماس گرفته می‌شود.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان