arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

لاوروف: در صورت در نظر گرفتن منافع روسیه آماده گفت‌وگو با غرب هستیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو آماده گفت‌وگو با غرب است، اما [گفت‌وگویی] صادقانه، بدون تقلب، با تضمین و بر اساس واقعیت‌های حاکم و توجه کامل به منافع مشروع [روسیه] که تدوین کرده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو آماده گفتگو با غرب است، اما [گفت‌وگویی]صادقانه، بدون تقلب، با تضمین و بر اساس واقعیت‌های حاکم و توجه کامل به منافع مشروع [روسیه]که تدوین کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف خاطرنشان کرد که اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه اخیر خود مبنی بر اینکه روسیه پیش از این به اعتماد کردن به غرب خاتمه داده است، نتیجه‌گیری ارزیابی کرد که به سختی به دست آمده است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: و آنچه کم اهمیت نیست، این است که با وجود همه اینها، ما همچنان آماده گفتگو هستیم، اما [گفت‌وگویی]صادقانه، بدون تقلب، با تضمین و بر اساس واقعیت‌های حاکم و توجه کامل به منافع مشروع [روسیه]که تدوین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه «روسیه تا آخرین لحظه تمایل داشت به غرب اعتماد کند، اما دیگر اعتمادی ندارد»، اظهار داشت: تجربه ارتباط ما با شرکای غربی نشان می‌دهد که ما تمایل داریم تا آخرین لحظه باور داشته باشیم و به طور مستمر تصمیم‌های نهایی را به تعویق بیندازیم.

لاوروف ادامه داد: «سرانجام معلوم شد که تمام وعده‌هایی که روی کاغذ و در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تعیین شده، ریاکاری و حتی دروغ محض بوده است.»

بر اساس این گزارش، لاوروف پیش از این تاکید کرده بود که دیگر روابطی میان روسیه و کشور‌های غربی در چارچوب قبلی وجود نخواهد داشت و مسکو اجازه نخواهد داد غرب هنگام امضای اسناد بین‌المللی به آن دروغ بگوید.

نظرات بینندگان