arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

هشدار بلینکن به نتانیاهو: حمله به رفح به تقویت حماس منجر خواهد شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به اراضی اشغالی و حضور در کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرده مه ورود ارتش اسرائیل به رفح هرگز به نابودی جنبش حماس منتهی نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جماران: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به اراضی اشغالی و حضور در کابینه رژیم اسرائیل در پی تنش‌های به وجود آمده میان این رژیم و آمریکا تاکید کرد ورود ارتش اشغالگر به رفح هرگز به نابودی جنبش حماس منتهی نخواهد شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد برخی اطلاعات درز پیدا کرده از نشست کابینه بیانگر آن است که بلینکن تاکید داشته حتی اگر ارتش این رژیم در رفح عملیات انجام دهد تهدید بزرگی به نام حماس در غزه باقی خواهد ماند و هرج و مرج به وجود آمده می‌تواند به رشد این جنبش منتهی شود لذا باید حکومتی جایگزین به منظور ساخت آینده جدید برای غزه تشکیل شود.

اظهارات بلینکن در چارچوب تلاش آمریکا برای متقاعد کردن رژیم اسرائیل در خصوص ضرورت موافقت با ایجاد دولتی فلسطینی برای اداره کرانه باختری و نوار غزه در قالب طرح دو دولتی انجام شده است.

این اتفاق می‌تواند شرط کشور‌های عربی بزرگ در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ورود به روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محقق نماید.

نظرات بینندگان