arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۱۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱

خروج BMW از بازار ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تازه ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن است که تغییرات قابل توجهی در سهم خودروسازان آلمانی از بازار خودروهای وارداتی ایران به وجود آمده، به طوری که بی.ام.و تقریبا از بازار ایران خارج شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، شرکت بی.ام.و آلمان که در زمانی نه چندان دور یکی از بزرگترین خودروسازان لوکس فعال در بازار ایران بود، حالا جای خود را در بازار ايران به سایر رقبا از جمله دو شرکت آلمانی دیگر یعنی بنز و پورشه داده است. در این بین البته سایر شرکتهای خودروسازی به ویژه شرکتهای شرق آسیا مانند کیا و هیوندای نیز تلاش کردند تا بخشی از سهم بی.ام.و را در ایران به خود اختصاص دهند.

اما آمار گمرک ایران در حالی حاکی از افزایش 29 درصدی واردات خودرو به کشور در پنج ماهه امسال است که در اين مدت کمتر از 50 دستگاه خودروی بی.ام.و وارد ایران شده است. این تعداد واردات به معنای آن است که بی.ام.و عملا از بازار ایران خارج شده است.

نکته جالب اینجاست که معدود خودروهای بی.ام.و وارداتی به کشور طی سال جاری نیز تماما به صورت محموله های انفرادي وارد کشور شده اند که این نشان می‌دهد این خودروها نیز توسط اشخاص حقیقی وارد شده اند، نه به صورت عمده.

با این وجود از سال گذشته خودروساز آلمانی دیگری که اتفاقا قیمت محصولاتش نه تنها کمتر از محصولات بی.ام.و نبوده، بلکه بیشتر است، وارد بازار ایران شده است. شرکت خودروسازی پورشه حالا طبق آمار در سال جاری تاکنون بیش از دو برابر بی.ام.و خودرو به ایران صادر کرده است.

در این بین مرسدس بنز همچنان بزرگترین خودروساز آلمانی فعال در بازار ایران محسوب می شود و بعید به نظر می‌رسد خودروسازان آلمانی دیگر بتوانند این عنوان را از بنز بگیرند.

این که بی.ام.و از بازار خودروهای وارداتی ایران اخراج شده است یا خارج دقیقا مشخص نیست. آنچه واضح است این است که خودروهای وارداتی در حال حاضر سهم بسیار ناچیزی از بازار خودروی ایران دارند و حتی در صورت قطع واردات آنها اتفاقی در بازار خودروی ایران رخ نخواهد داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
سعید
|
Germany
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
8
66
با سلام ،
جوری صحبت میشه که انگار درصد بالایی از مردم ایران بنز و بی ام و و پورشه سوارند...
دم پیکان خودمون را عشق است...
سیاوش
|
Sweden
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
1
6
بله درست اشاره شد. با قطع واردات اتفاق خاصی در بازار خودرو داخل پیش نمیاد. هر چی اتفاقه واسه مردمی که در این خودروهایه داخلی میشینن پیش میاد.
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
1
5
وایییییییییییییییییییییییییییی بی ام w ورشکسته میشه !!!!!!!
کارمند غیرمختلس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
4
های های های
امان ازاین تنبلی
یارانه که ریختن به حساب هی گفتم برم یه دونه بی ام دبلیوی نو بگیرم هی تنبلی کردم وسارازقفس پرید
اشکال نداره یه دونه سوناتا می خرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
3
من که پارسال یه Opel آسترای مدل 1994 خریدم ... به خدا این ماشین هنوزم از این داخلی ها سرتره ... امکاناتشم خیلی خوبه ؛ جالبه که فول انزکتوره (( ببینید ما چقدر عقبیم مدل 1994 فول انژکتور )) ...
و یه زاپاسش رو به کل این ماشینهای بسیار باحال!! داخلی نمیدم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
4
چه حیف تازه میخواستم با پس اندازم یه کروکش رو بخرم الان مجبورم همون پراید دوگانه سور مدل 80 بخرم ما دهه شصتی ها تو اینم شانس نداریم
نظرات بینندگان