arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۶ فروردین ۱۴۰۳؛ از جمع‌‌بندی تمام ارکان نظام برای جریمه بی‌حجابی تا پلمب ۶۵ واحد صنفی در ۱۲ روز در همدان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
سنتکام: حوثی‌ها روز شنبه به یک نفتکش چینی حمله کردند
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد حوثی‌های یمن در روز شنبه ۴ فروردین‌ماه به یک نفتکش متعلق به چین حمله کردند.به گزارش سنتکام این گروه  ابتدا بین ساعت ۲:۵۰ تا ۴:۳۰ بامداد روز شنبه با چهار موشک  به نفتکش چینی «هووانگ پو» در دریای سرخ حمله کردند که این موشکها به کشتی برخورد نکرد و دوباره در ساعت ۴:۲۵ دقیقه بعد از ظهر پنجمین موشک را به سمت نفتکش «هووانگ پو» شلیک کردند که این موشک به پیرامون کشتی برخورد کرد و آسیب مختصری به آن وارد کرد و کشتی بدون تلفات جانی به مسیر خود ادامه داد.
 
 
تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
رییس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در اثر تصاف اتوبوس و خودرو نیسان درمسیر ارومیه - مهاباد سه نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر مصدوم شدند.
 
 
بین دولت و آنچه مردم حس می‌کنند، فاصله شدیدی وجود دارد
محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به صحبت‌های رئیسی درباره نرخ رشد اقتصادی گفت: یک سوال ساده و مودبانه از رییس جمهور پرسیدم، به جای پاسخ، کانال‌های متعدد خبری دولتی و وابستگان نسبی در حال فرافکنی هستند. سوالم را دوباره مطرح میکنم؛ چرا بین آمار ادعایی دولت درباره رشد اقتصادی و احساس و شرایط زندگی مردم تفاوت وجود دارد؟ باور بفرمایید بین آنچه میفرمایید و آنچه مردم حس می‌کنند؛ فاصله شدیدی وجود دارد.
 
 
هشدار بلینکن به نتانیاهو: حمله به رفح به تقویت حماس منجر خواهد شد
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به اراضی اشغالی و حضور در کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرده مه ورود ارتش اسرائیل به رفح هرگز به نابودی جنبش حماس منتهی نخواهد شد.
 
 
یک نماینده مجلس: تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند
بانکی‌پور، نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی شبکه اصفهان گفت که در مواجهه با تخلفات در قانون سه راه داشتیم؛ یک روش، روش گذشته بود یعنی گشت ارشاد که همه مخالف بودند که بخواهد به طور مستقیم با افراد برخورد شود. روش دیگر این بود که برخورد قضایی شود و همه مستقیم به دادگاه معرفی شوند که این هم روش درستی نبود بخواهیم این همه پرونده کیفری درست کنیم. روش باقیمانده، جریمه بود و این مسئله را تمام ارکان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که از طریق جریمه عملی کنند. هم شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم شورای عالی امنیت ملی، هم قوه قضاییه، هم مجریه، هم مجلس، هم شورای نگهبان، همه ارگان‌ها موافق بودند.
 
 
۶۵ واحد صنفی به دلیل «رعایت نکردن ضوابط ماه رمضان» در همدان پلمب شد
دادستان عمومی و انقلاب همدان تأکید کرد: در راستای برخورد با واحد‌های متخلف، تاکنون ۶۵ واحد صنفی که ضوابط ابلاغی در ماه مبارک رمضان را رعایت نکرده‌اند در شهر همدان پلمب شده است.
 
 
معاون رئیسی: گفته‌ایم در پایان ۱۴۰۷ تورم باید تک رقمی شود
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برنامه هفتم توسعه از سال ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ۱۴۰۷ ادامه دارد و ما گفته‌ایم در پایان ۱۴۰۷ تورم باید تک رقمی شود.
 
 
معاون حوزه علمیه ماهشهر به قتل رسید
دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر از قتل معاون حوزه علمیه این شهر و آغاز عملیات شناسایی قاتل یا قاتلان خبر داد. ظاهراً وی در حال مسافرکشی بوده که توسط سارق یا سارقین با شلیک اسلحه به قتل می‌رسد.
 
موشک‌ روسی حریم هوایی ناتو را نقض کرد
همزمان با تشدید حملات روسیه به خاک اوکراین و همچنین حمله هوایی گسترده نیرو‌های اوکراینی به مواضع روسیه در کریمه، ارتش لهستان صبح روز یکشنبه پنجم فروردین از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک موشک کروز روسی خبر داد. ارتش لهستان می‌گوید این موشک تا زمان خروج از حریم هوایی لهستان، توسط یک سیستم راداری رصد شد.
 
فقط به اتباع خارجی‌ای شناسنامه داده می‌شود که پدر یا مادرشان، ایرانی باشند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص آخرین وضعیت مرزهای ایران و پاکستان، گفت: با پاکستان به این نتیجه رسیدیم که در بخشی از مرزها به جای فنس، دیوار کشیده شود که مطالعات و اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.
 
 
دعوا و مشاجره خانوادگی از عوامل مهم تصادفات
مشاور سازمان راهداری با اشاره به نقش سرنشینان خودرو در جلوگیری یا بروز تصادفات گفت: یکی از دلایل بروز خطای انسانی در تصادفات، حواس پرتی راننده است و مطالعات نشان می‌دهد عوامل محیط داخل خودرو بیشترین اثرگذاری را در حواس پرتی رانندگان دارد که یکی از عوامل تاثیرگذار در حواس پرتی راننده در حین رانندگی دعوا و مشاجره‌های خانوادگی است.
 
 
توافق اولیه برای قطعنامه آتش‌بس غزه
خبرنگار العربیه در نیویورک گزارش داد که ده عضو غیردائم شورای امنیت و ایالات متحده در مورد پیش‌نویس یک قطعنامه درباره آتش‌بس فوری در ماه رمضان در غزه به توافق رسیدند.
نظرات بینندگان