arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳

آلمان: کمک‌های بشردوستانه باید بدون مانع وارد غزه شوند

وزیر خارجه آلمان در سفر به سرزمین‌های اشغالی خواستار ارسال بدون مشکل کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.آنالنا باربوک، وزیر خارجه آلمان که اکنون برای انجام سفر‌های دوره‌ای در خاورمیانه به سر می‌برد، اعلام کرد غزه اکنون نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه بیشتری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: وزیر خارجه آلمان در سفر به سرزمین‌های اشغالی خواستار ارسال بدون مشکل کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

آنالنا باربوک، وزیر خارجه آلمان که اکنون برای انجام سفر‌های دوره‌ای در خاورمیانه به سر می‌برد، اعلام کرد غزه اکنون نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه بیشتری است. 

وی طی سفر به سرزمین‌های اشغالی و پس از دیدار با مقامات اسرائیل در تل آویو خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از وقوع قحطی در غزه باید کمک‌های بشردوستانه بدون مانع و مشکل وارد این باریکه شود. شرایط انسانی در غزه جهنمی است. 

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده از سوی اسرائیلی‌هر در روند امدادرسانی به فلسطینیان، تاکید کرد: سازمان‌های بین المللی باید بتوانند کمک‌های حیاتی به مردم را بدون مانع برای فلسطینیان تامین کنند. دولت آلمان به همین منظور کمک‌های خود به برنامه جهانی غذا را افزایش داده و ۱۰ میلیون یورو دیگر به این سازمان پرداخت می‌کند. 

روز یکشنبه تل آویو به سازمان ملل اطلاع داد که دیگر اجازه ارسال کمک‌های غذایی از سوی سازمان آنروا به شمال غزه را نخواهد بود. این در حالی است که آنروا با ۱۳ هزار نیرو در غزه، ستون فقرات کمک رسانی‌ها به مردم محسوب شده و این اقدام با هدف گسترش نسل کشی در این باریکه انجام می‌شود.

نظرات بینندگان