arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳

آمریکا بیانیه نتانیاهو در مورد قطعنامه شورای امنیت را رد کرد

دولت آمریکا بیانیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به مذاکرات با حماس بر سر آزادی گروگان ها آسیب زده است را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: دولت آمریکا بیانیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به مذاکرات با حماس بر سر آزادی گروگان ها آسیب زده است را رد کرد.

دفتر نتانیاهو روز سه‌شنبه ۷ فروردین (۲۶ مارس) در بیانیه‌ای گروه حماس را مسئول به بن‌بست کشانده شدن مذاکرات آزادی گروگان‌ها دانست.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت موضع دولت نتانیاهو که مدعی است قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس غزه به مذاکرات مربوط به آزادی گروگان‌‌ها آسیب رسانده "نادرست" است و این موضوع را نسبت به گروگان‌ها و خانواده‌های آنها "ناعادلانه" دانسته است. 

میلر تاکید کرد پاسخ حماس به پیشنهاد آزادی گروگان‌ها پیش از رای‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل آماده شده بود نه پس از رای‌گیری. او همچنین افزود تصویری که از واکنش حماس در انظار عمومی پخش می‌شود نیز نادرست است. 

میلر در ادامه خاطرنشان کرد که دولت آمریکا در "انحراف بحث‌ها" در مورد این قضیه شرکت نخواهد کرد، اما به تلاش خود برای آزادی گروگان‌ها ادامه خواهد داد. 

نظرات بینندگان