arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

اردوغان: رییس جمهور می شوم/ ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رجب طیب اردوغان در گفتگو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در خصوص موضوع هسته ای ایران، بحران سوریه و دیگر مسائل سیاسی جهان و منطقه اظهار نظر کرد.

کردپرس به نقل ازhaberturk نوشت: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست به نکات مهمی درباره موضوع هسته ای ایران، بحران سوریه و دیگر مسائل سیاسی جهان و منطقه اشاره کرد.

ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست
اردوغان در جواب این سوال واشنگتن پست که آیا از این که ایران سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد نگران می شوید، گفت: " ترجیح می دهم به جای سلاح هسته ای بگویم انرژی هسته ای. چرا که سران حکومت جمهوری اسلامی بارها اشاره کرده اند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست. اما واقعیت این است که اگر کشورهای قدرتمند غرب و دارای سلاح هسته ای از کشوری بخواهند که در مسیر انرژی هسته ای حرکت نکند، رویکرد عادلانه ای نیست."

در ادامه از اردوغان پرسیده شد:" هیچ کدام از کشورهای جهان قصد پاک کردن یک کشور از نقشه جهان را ندارند اما ایران چنین هدفی در برابر اسراییل دارد. آیا این موضع ایران قابل پذیر است؟ اردوغان در پاسخ گفت:" اسراییل نیز بارها ایران را تهدید کرده و چنین نیست که تصور کنیم مسئولین اسراییل اظهارات خصمانه ای درباره ایران بر زبان نیاورده اند."


رییس جمهور خواهم شد
واشنگتن پست از اردوغان پرسید: آیا در انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه نامزد خواهید شد؟ اردوغان در پاسخ گفت:" این موضوع بستگی به مطالبات مردمی و حزبی دارد. اگر ملت ترکیه و حزب عدالت و توسعه چنین درخواستی از من داشته باشند، بله در آن صورت نامزد خواهم شد."
نظرات بینندگان