arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۴۸: شاه پرسید از سفیر انگلیس و جوابی که قرار بود درمورد بحرین بدهد، خبری نداری؟

یادداشت‌های اسدالله علم: فرمودند از سفیر انگلیس و جوابی که قرار بود نسبت به کار بحرین بدهد خبری نداری؟ عرض کردم به گردش رفته است. فرمودند پس معلوم می شود امیدی از لندن ندارد و می داند حرف ما حسابی است. عرض کردم البته حرف ما حسابی است. ما که نمی توانیم به مراجعی که شیخ بحرین معرفی می کند، به عنوان نمایندگی افکار عمومی مردم تن بدهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود. 
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند.
 
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۴۸: با خستگی و گرفتاری دیشب، صبح ناخوش نبودم. صبح مطابق معمول به کارهای جاری و برنامه های خسته کننده رسیدم، بعد شرفیاب شدم. شاهنشاه سر حال بودند. اول به من فرمودند که ترتیبی بده به آمریکا که می رویم از فرانسه با کشتی برویم چند روزی در دریا استراحت کنیم.
 
فرمودند تو هم با من خواهی بود. عرض کردم ترتیب کار را می دهم ولی خیلی باید نسبت به مخفی بودن امر کوشش بکنم زیرا چند هزار مسافر کشتی را کسی نمی تواند مثل هواپیما کنترل کند. فرمودند صحیح می گویی.
 
راجع به والاحضرت شهناز عرض کردم که فردا با عده ای که دختر من هم هست، به شمال خواهند رفت و خسرو جهانبانی هم همراه است. فرمودند عیبی ندارد بدانیم چه میکنند بهتر است! – عرض سابق من بود.
 
فرمودند از سفیر انگلیس و جوابی که قرار بود نسبت به کار بحرین بدهد خبری نداری؟ عرض کردم به گردش رفته است. فرمودند پس معلوم می شود امیدی از لندن ندارد و می داند حرف ما حسابی است. عرض کردم البته حرف ما حسابی است. ما که نمی توانیم به مراجعی که شیخ بحرین معرفی می کند، به عنوان نمایندگی افکار عمومی مردم تن بدهیم.
نظرات بینندگان