arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

ساردویی، نماینده مجلس: فکر کنم دلار تا پایان سال به ۸۰ هزار و ۱۰۰ هزار تومان برسد

ذبیح الله اعظمی ساردویی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این جلسه مشترک مانند جلسه‌ای که هر سال با رییس جمهوری داشتیم برگزار شده است. جلسات بین دولت و مجلس در این دوره بسیار صورت گرفته است، اما در واقع این جلسات خروجی نداشته؛ زیرا آنچه وجود دارد باید در سفره مردم دیده شود. هر کدام از نمایندگان در جلسه صحبتی کردند و رییس جمهور که متولی امر است دستور می‌دهد دستگاه‌هایی که متولی امر هستند از ایجاد تورم خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جماران: دو روز قبل نمایندگان مجلس یازدهم به دیدار ریاست جمهوری رفتند که به گفته بسیاری از نمایندگان این جلسه بدون خروجی و با خوش و بش پایان یافت.

در این باره ذبیح الله اعظمی ساردویی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این جلسه مشترک مانند جلسه‌ای که  هر سال با رییس جمهوری داشتیم برگزار شده است. جلسات بین دولت و مجلس در این دوره بسیار صورت گرفته است، اما در واقع این جلسات خروجی نداشته؛ زیرا آنچه وجود دارد باید در سفره مردم دیده شود. هر کدام از نمایندگان در جلسه صحبتی کردند و رییس جمهور که متولی امر است دستور می‌دهد دستگاه‌هایی که متولی امر هستند از ایجاد تورم خودداری کنند.

وی ادامه داد: من امیدوارم به عقلانیتی برسیم که حداقل زمانی‌که روسای قوا می‌نشینند و دستوری صادر می‌کنند آن را اجرایی کنند. شاهد دلاری هستیم که افسارگسیخته شده و از مرز ۶۴ هزار تومان عبور کرده است. فکر می‌کنم تا پایان سال به ۸۰ هزار تومان و در حالت بدبینانه امکان دارد به ۱۰۰ هزار تومان نیز برسد. ما همه از دولت انتظار داریم زیرا تمام این‌ها دست دولت است. در این راستا نیز دولت قوانین کمی تصویب نکرده است، مثل، جهش مسکن و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و... که بخشی را باید دولت اجرا کند.

جا به جایی وزیر اقتصاد مشکلی از مردم حل نخواهد کرد

اعظمی ساردویی در خصوص جا به جایی وزیر اقتصاد گفت: با جا به جا کردن نیرویی که حداقل ۳ سال در آنجا کار کرده است درست نیست. بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت دارایی و ریاست جمهوری باید مشکل را حل کنند. آیا تغییرات در برنامه و بودجه مشکلی را حل کرد؟ نه نکرد. و فکر می‌کنم در این موضوع نیز مشکلی را از مردم حل نخواهد کرد.

نظرات بینندگان