arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

آمریکا: سلاح‌ها و مهمات ارسالی ایران برای حوثی‌ها را به اوکراین دادیم

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که سلاح‌های سبک و مهمات ارسالی از سوی ایران که در مسیر انتقال به حوثی‌های یمن توقیف شده بود، هفته گذشته به اوکراین تحویل داده شده است. سنتکام در بیانیه‌ای نوشت: دولت آمریکا بیش از پنج هزار تفنگ اتوماتیک کلاشینکوف مدل‌ای ک - ۴۷ اس، تیربار، تفنگ تک‌تیرانداز، آرپی‌جی و بیش از ۵۰۰ هزار گلوله ۷.۶۲ میلی‌متری را به نیرو‌های مسلح اوکراین تحویل داده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که سلاح‌های سبک و مهمات ارسالی از سوی ایران که در مسیر انتقال به حوثی‌های یمن توقیف شده بود، هفته گذشته به اوکراین تحويل داده شده است.
 
سنتکام در بیانیه‌ای که روز سه شنبه ۲۱ فروردین منتشر شد نوشت: «دولت آمریکا بیش از پنج هزار تفنگ اتوماتیک کلاشینکوف مدل ای ک - ۴۷ اس، تیربار، تفنگ تک‌تیرانداز، آرپی‌جی و بیش از ۵۰۰ هزار گلوله ۷.۶۲ میلی‌متری را به نیروهای مسلح اوکراین تحويل داده است. این تسلیحات به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه کمک خواهد کرد و برای تسلیح یک تیپ کافی است.»
 
فرماندهی مرکزی آمریکا افزود که این سلاح‌ها و مهمات در فاصله ماه مه ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۳ از «شناورهای بدون ملیت» ضبط شده و بخشی از تسلیحاتی است که ایران برای  یمن ارسال کرده است.
 
بیانیه سنتکام افزود: «این تسلیحات روز اول دسامبر ۲۰۲۳ براساس حکم مصادره که وزارت دادگستری آمریکا صادر کرد در مالکیت دولت قرار گرفت.»
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارسال این تسلیحات به اوکراین در شرایطی انجام می شود که ارتش این کشور با کمبود شدید مهمات روبرو شده است.
 
سنتکام در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: «حمايت ایران از گروه‌های مسلح امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای، امنيت نظامیان، کارمندان دیپلماتیک و شهروندان آمریکایی و همینطور متحدان ما را به خطر می اندازد. ما برای افشای اقدامات بی ثبات کننده ایران و مقابله با آن هر اقدامی که ضروری باشد انجام می دهیم.»
نظرات بینندگان