arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

شرکت رقیب تراشه مغزی نورالینک برای یک کارآزمایی بالینی بزرگ آماده می‌شود

«توماس آکسلی»، مدیرعامل Synchron که شرکت رقیب نورالینک ایلان ماسک در توسعه تراشه مغزی محسوب می‌شود، در جریان مصاحبه‌ای اعلام کرد که Synchron قصد دارد برنامه ثبت‌نام آنلاین بیماران علاقه‌مند به دریافت تراشه مغزی را راه‌اندازی کند. در این برنامه ثبت‌نام آنلاین، بیمارانی که علاقه‌مند به شرکت در کارآزمایی بالینی این شرکت هستند، می‌توانند حضور پیدا کنند. این شرکت قصد دارد از بین داوطلبان، ده‌ها داوطلب را انتخاب کند تا در این کارآزمایی شرکت کنند. همچنین حدود ۱۲۰ مرکز کارآزمایی بالینی برای کمک به اجرای این مطالعه ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«توماس آکسلی»، مدیرعامل Synchron که شرکت رقیب نورالینک ایلان ماسک در توسعه تراشه مغزی محسوب می‌شود، در جریان مصاحبه‌ای اعلام کرد که Synchron قصد دارد برنامه ثبت‌نام آنلاین بیماران علاقه‌مند به دریافت تراشه مغزی را راه‌اندازی کند.
 
به گزارش رویترز، در این برنامه ثبت‌نام آنلاین، بیمارانی که علاقه‌مند به شرکت در کارآزمایی بالینی این شرکت هستند، می‌توانند حضور پیدا کنند. این شرکت قصد دارد از بین داوطلبان، ده‌ها داوطلب را انتخاب کند تا در این کارآزمایی شرکت کنند. همچنین حدود 120 مرکز کارآزمایی بالینی برای کمک به اجرای این مطالعه ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند.
 
 
رقیب نورالینک برای آزمایش کاشت تراشه مغزی آماده می‌شود
 
شرکت سنکرون برای آنکه بتواند مجوز تجاری لازم را دریافت کند، لازم است آزمایش‌های بالینی به انجام برساند. مدیرعامل این شرکت در مصاحبه اخیر خود به این موضوع اشاره کرده است که سنکرون، رقیب شرکت ایمپلنت مغزی نورالینک ایلان ماسک، درحال آماده‌شدن برای آزمایش بالینی در مقیاس بزرگ است.
 
مدیرعامل این شرکت می‌گوید در بخشی از این کارآزمایی بالینی، بیماران دارای نقص حرکتی می‌توانند شرکت کنند. شرکت Synchron، مستقر در نیویورک، با هدف کمک به بیماران دارای ناتوانی حرکتی و معلول کار خود را آغاز کرد. این شرکت در جولای 2021 مجوز ایالات‌متحده را برای آزمایش اولیه دریافت کرد و تراشه خود را در 6 بیمار مورد آزمایش قرار داد. این شرکت گزارش داده است که آزمایش قبلی روی چهار بیمار در استرالیا هیچ عارضه جانبی جدی نشان نداده است. حالا سنکرون می‌خواهد آماده مطالعه بزرگ‌تری شود. این شرکت درحال‌حاضر برای این کار منتظر مجوز سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده است. گفتنی است FDA از اظهارنظر در مورد زمان انتظار شرکت برای دریافت این تأییدیه خودداری کرده است.
 
باید دید در این مسیر سنکرون تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد و درنهایت کدام شرکت می‌تواند تأیید نهایی FDA را برای عرضه ایمپلنت مغزی دریافت کند. نورالینک اخیراً برای اولین‌بار تراشه خود را در مغز یک انسان کاشته و مشغول آزمایش آن است.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان