arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

قیمت رانا پلاس پس از ارتقا به‌طور چشمگیری افزایش یافت + جدول فروردین‌ماه ۱۴۰۳

ایران‌خودرو در هفته سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، قیمت رانا پلاس ارتقایافته را با افزایشی قابل‌توجه اعلام کرد. براساس بخشنامه منتشرشده از سوی این شرکت، قیمت رانا پلاس ارتقایافته بیش از ۴۵۷ میلیون تومان تعیین شده است. برای مقایسه، باید بگوییم که نسخه فیس‌لیفت رانا ساده پیش از ارتقای تجهیزات ایمنی، کمتر از ۳۳۰ میلیون تومان قیمت داشت. به‌عبارتی می‌توان گفت که اضافه‌شدن تجهیزات ایمنی به رانا پلاس، ۱۳۰ میلیون تومان برای هر نسخه این خودرو هزینه دارد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران‌خودرو در هفته سوم فروردین‌ماه 1403، قیمت رانا پلاس ارتقایافته را با افزایشی قابل‌توجه اعلام کرد. براساس بخشنامه منتشرشده از سوی این شرکت، قیمت رانا پلاس ارتقایافته بیش از 457 میلیون تومان تعیین شده است. برای مقایسه، باید بگوییم که نسخه فیس‌لیفت رانا ساده پیش از ارتقای تجهیزات ایمنی، کمتر از 330 میلیون تومان قیمت داشت. به‌عبارتی می‌توان گفت که اضافه‌شدن تجهیزات ایمنی به رانا پلاس، 130 میلیون تومان برای هر نسخه این خودرو هزینه دارد!
 
جدول قیمت رانا پلاس، فروردین 1403:
قیمت رانا پلاس پس از ارتقا به‌طور چشمگیری افزایش یافت + جدول فروردین‌ماه ۱۴۰۳
رانا و نسخه فیس‌لیفت آن ازجمله خودروهایی هستند که به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه‌، گزینه مناسبی برای مصرف‌کنندگان واقعی به‌حساب می‌آیند. این خودرو درواقع نسخه فیس‌لیفت رانا اصلی است که از سال 1391 تا 1399 به تولید می‌رسید. ایران‌خودرو از سال 1399 تاکنون، تولید نسخه فیس‌لیفت این خودرو، یعنی رانا پلاس را دستور کار قرار داده است. رانا پلاس ساده به‌جز تغییرات ظاهری محدود، تفاوتی با رانا LX ندارد. با‌این‌حال رانا پلاس پانوراما که نسخه کمیاب و محبوب‌تر این خودرو است، از گیربکس شش‌سرعته دستی و موتور TU5 پلاس بهره می‌برد. افزایش بهای رانا+ پس از ارتقای ایمنی و نصب سیستم کنترل پایداری، نشانه‌ای از افزایش سهمگین قیمت پژو پارس ارتقایافته درصورت تولید آن محصول خواهد بود.
 
درحال‌حاضر بهای رانا پلاس ساده در بازار آزاد 646 میلیون تومان است که اختلافی 200 میلیون تومانی با قیمت کارخانه دارد. البته انتظار داریم پس از افزایش بهای رانا پلاس در کارخانه، بهای این خودرو در بازار آزاد نیز افزایش یابد. به‌نظر می‌رسد که با افزایش قیمت‌های رانا پلاس و سورن پلاس توسط ایران‌خودرو، فضا برای فروش خودروی جدید سایپا سهند فراهم شده باشد؛ بنابراین بازه خودروهایی با قیمت کمتر از 400 میلیون تومان به تسلط کامل سایپا درآمده است و هیچ محصولی از ایران‌خودرو دیگر در این بازه قرار ندارد.
نظرات بینندگان