arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

امام جمعه همدان: مردم در تامین معیشت مشکل دارند / طعم آب در همدان است با ایجاد تصفیه خانه رفع می‌شود

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در شرایط فعلی تامین زندگی واقعا مشکل است و خیلی از مردم از تورم عقب می‌مانند و امیدواریم سیاست‌های اقتصادی دولت طوری باشد که زحمات نتیجه بخش باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در شرایط فعلی تامین زندگی واقعا مشکل است و خیلی از مردم از تورم عقب می‌مانند و امیدواریم سیاست‌های اقتصادی دولت طوری باشد که زحمات نتیجه بخش باشد.

 نماز باشکوه عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور صبح روز سه شنبه در حسینیه امام(ره) همدان و با حضور گسترده مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین به امامت حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان اقامه شد.

امام جمعه همدان پس از اقامه نماز، در خطبه‌های این آئین معنوی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام اظهار داشت: پیامبر اکرم فرمودند "مردم برای شما نشانه‌هایی است به سوی نشانه‌هایتان حرکت کنید". انسان مومن دو تا ترس دارد نخست زمانی که رفته و عمری که گذشته و انسان نمی داند چه اتفاقی افتاده و مدت عمری که مانده و نمی داند قضای الهی چیست.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی بیان کرد: حضرت فرمودند از خودتان برای خودتان توشه برگیرید و از دنیا برای آخرتتان استفاده کنید خداوند شما را خلق کرده تا در این عالم راحت باشید اما شما برای دنیا خلق نشدید مخلوق برای آخرت هستید و باید از دنیا توشه بگیرید.

امام جمعه همدان عنوان کرد: قبل از اینکه مرگ سراغ شما آید از فرصت‌هایتان بهره گیرید و همچنین حضرت در خطبه خود فرمودند که بعد از مرگ بازگشتی نیست و بعد از مرگ یا بهشت و یا جهنم وجود دارد.

هزینه‌های بیت‌المال برای مصلی همدان در صورت رها شدن هدر می‌رود

نماینده ولی فقیه در همدان عنوان کرد: فلسفه یک ماه روزه داری را صراط مستقیم عنوان کرده‌اند، پیامبر فرمودند اول ماه رمضان رحمت الهی بود وسط ماه غفران الهی و آخرش آزادی از جهنم است و ما نیز اعتقاد به حرف پیامبر صادق داریم و امروز با عنایت الهی همه ما آزاد شدگان از جهنم هستیم.

شعبانی موثقی اظهار داشت: مصلی همدان از دهه 60 کلنگ زنی شده در دهه 80 از سوی بیت المال هزینه بسیاری شده و کار تا حدودی پیش رفته اگر رها شود هزینه های انجام شده هدر می‌رود و نمی‌توان پروژه را رها کرد که همت و همراهی مسئولان را می طلبد تا کار نیمه کاره را به پایان برسانیم.

برای برپایی نماز در حسینیه امام مشکل داریم و از مردم عذرخواهی می‌کنم

وی تصریح کرد: واقعا در اقامه نماز در حسینیه امام مشکل داریم و از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنم در حسینیه امام نهایتا 10 الی 15 هزار نفر ظرفیت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه دولت در زمینه‌های مختلف و مسایل کلان اقتصادی تلاش زیادی داشته افزود: اما اکنون به فصل اجاره‌ها نزدیک می‌شویم و باید مراعات مردم را داشت، در شرایط فعلی تامین زندگی واقعا مشکل است و خیلی از مردم از تورم عقب می‌مانند و امیدواریم سیاست‌های اقتصادی دولت طوری باشد که زحمات نتیجه بخش باشد.

امام جمعه همدان بیان کرد: امیدواریم در استان وحدتی برای خدمت به مردم حاکم باشد و مسیولان بتوانند در کنار هم مشکلات را برطرف کنند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی سال آبی خوبی داشتیم و فکر می کنم امسال مشکلی از نظر کمبود آب نداشته باشیم و تنها مسائلی که وجود دارد طعم آب است که کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی برخی از عناصر موثر در تغییر طعم آب را شناسایی کرده‌اند و با ایجاد تصفیه خانه رفع می‌شود.

نظرات بینندگان