arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱

نظر فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد رزمایش آمریکا در خلیج فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به همکاري ارتش و سپاه در تأمين امنيت تنگه هرمز گفت: رزمايش‌ مشترک آمريكا، هيچ تأثيري بر اراده ايران ندارد و ما بيدي نيستم كه با اين بادها بلرزيم.

امير دريادار حبيب الله سياري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاري رزمايش مشترک آمريكا در منطقه خليج فارس اظهار داشت: اين رزمايش در راستاي پروژه ايران هراسي تدارک ديده شده است.

وي با تأكيد بر قدرت بالاي دفاعي ايران تصريح كرد: برگزاري اين گونه رزمايش‌ها هيچ تأثيري بر اراده ايران ندارد و ما بيدي نيستيم كه با اين بادها بلرزيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: اين رزمايش در آب‌هاي آزاد انجام مي‌شود و ما با رصد کامل تحرکات آنها اجازه نخواهيم داد که حتي به اندازه يک قدم وارد حريم آب‌هاي ايران شوند.

دريادار سياري در پيش گرفتن سياست ايران‌هراسي از سوي آمريكا را بهانه‌اي براي ايجاد پايگاه‌هاي متعدد ايالات متحده در كشورهاي منطقه دانست و تأكيد كرد: همراهي برخي كشورهاي منطقه با اين سياست، بازار مناسبي براي فروش تسليحات آمريكايي ايجاد كرده و ميلياردها دلار سود براي آمريكا به همراه داشته است.

وي در پايان به همكاري‌هاي گسترده ارتش و سپاه در زمينه‌هاي اطلاعاتي، عملياتي و پژوهشي اشاره و خاطرنشان كرد: همه اقداماتي كه براي تأمين امنيت در تنگه هرمز صورت مي‌گيرد، ناشي از همكاري ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران است.
نظرات بینندگان