arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۴ فروردین ۱۳۸۰: مشاجره ها بر سر بازداشت ملی گراها افزایش یافته

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در اکثر خطبه‌هاى جمعه امروز، ائمه جمعه از بازداشت ملى‌گرا‌ها به اتهام براندازى حمایت کرده‌اند و به مجلس و رییس‌جمهور و گروه‌هایى که از دادگاه انقلاب انتقاد کرده‌اند، اعتراض دارند و مشاجره‌ها وسیع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود. 
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند. 
 
 ۲۴ فروردین ۱۳۸۰: براى اقامه نمازجمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌اى در مورد مكارم اخلاق و غرايز انسان ايرادكردم.در خطبه دوم، از اقتدار ملى و ايجاد اشتغال و روز ارتش و بنياد مسكن و مسایل فلسطين صحبت‌كردم.ظهر بچه‌ها جمع بودند و عصر بستگان آمدند.آقاى محسن هاشميان، [مدیرعامل شركت تعاونى صادرکنندگان پسته رفسنجان،]، گزارشى از مشكلات و راهكارهاى حل مشكلات تعاونى پسته آورد و گفت، تعاونى در حال حاضر براى هر كيلو پسته، پانصد تومان ضرر مى‌دهد و از مديريت‌ها كه امور كشور را به ركود كشيده‌اند،انتقاد داشت و گفت، اگر آينده به همين وضع بگذرد،مشكل جدى براى انقلاب پيش خواهد آمد. 
 
شب، دكتر معتمدى، ریيس دانشكده علوم دريايى دانشگاه آزاد اسلامى با همسرش آمد كه او هم استاد دانشگاه است و هر دو بازنشسته شده‌اند.آقاى سیدحسين مرعشى، [برادرهمسرم، سردفتر ثبت اسناد رسمی شماره 337 تهران]، از طرف سردفتران، از تصميم قوه قضایيه براى پرداخت هزينه دفترها به بانك‌ها و جلوگيرى از رد بدل پول در دفترخانه شكايت داشت كه عملاً مانع از دريافت هزينه اضافى مى‌شود. آقاى دكتر سعيد لاهوتى، [همسر فاطی] گفت، وضع نقدينگى بيمارستان‌ها بد است و باعث كم شدن خدمت‌رساني به بيماران است.  
 
آمريكا و چين، پس از بيرون رفتن سرنشينان هواپيماى آمريكا از چين، به حملات لفظى پرداخته‌اند. آمريكا مى‌گويد، چين بايد جوابگوى معطل‌كردن 11 روزه سرنشينان باشد و هواپيما كه هنوز در چين است و مى‌گويد، به پرواز تجسسي در نزديكى مرزهاى چين ادامه خواهد داد. چين مى‌گويد، تخلف و تجاوز آمريكا، هنوز مسأله‌اش تمام نشده و آمريكا بايد جوابگو باشد.  
 
در اكثر خطبه‌هاى جمعه امروز، ائمه جمعه از بازداشت ملى‌گراها به اتهام براندازى حمايت كرده‌اند و به مجلس و ریيس‌جمهور و گروه‌هايى كه از دادگاه انقلاب انتقاد كرده‌اند، اعتراض دارند و مشاجره‌ها وسيع شده است.
نظرات بینندگان