arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
مشاور عالی فرمانده کل سپاه:

افشای محل و زمان جلسه شهید زاهدی در کنسولگری به دلیل ضعف اطلاعاتی؟ در سوریه و لبنان جاسوس بسیار است / دشمن در تمام کشورهای منطقه شبکه جاسوسی و خبرچین دارد / کافی است یک نفر نفوذی وجود داشته باشد که اطلاعات را به همراه کد به دشمن ارائه دهد / قدرت جمهوری اسلامی یک قدرت الهی است که ملائکه پشت آن هستند

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: صهیونیست‌ها امروز توان رویارویی با رزمندگان مقاومت را ندارند، به همین دلیل دست به ترور کور می‌زنند، اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: صهیونیست‌ها امروز توان رویارویی با رزمندگان مقاومت را ندارند، به همین دلیل دست به ترور کور می‌زنند، اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
 
به گزارش «انتخاب»؛ سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی با حضور درباره شخصیت شهید سرلشکر زاهدی که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اظهار کرد: ایشان همرزم چهل و چهار ساله بنده بود. همه ما مسلمانیم و در آیین اسلام اصول دین و فروع دین داریم. در اصول دینمان خدا، پیامبر، قیامت، عدل و امامت مطرح است و در فروع دین نماز، روزه، خمس،زکات، روزه، سهم امام، جهاد، حج و امر به معروف و نهی از منکر مطرح است. بنابراین یک سری اصول و مبنا در دین خود داریم و به لطف خدا ملت شریف ایران از دیرباز پیرو علما بوده‌اند و از مکتب ائمه طاهرین درس گرفته‌اند.
 
وی در گفتگو با ایسنا افزود: اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارای شهره خاصی است که همواره مردان و علمای بزرگی را به ایران معرفی کرده است. مردم اصفهان و قشر انقلابی انسان‌هایی هستند که بدون فتوای شرعی و دستورات قرآن حرکت نمی‌کنند. شهید زاهدی اسطوره و حقیقتی است که پیدا و آشکار است. انقلاب اسلامی که پیروز شد جمعیت کثیری از جوانان برای دفاع از انقلاب زیر پرچم ولایت‌فقیه جمع شدند و تا کنون این افراد سر از پا نمی‌شناسند.
 
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران، تصریح کرد: استکبار جهانی به تمام حیله‌ها متوسل شده تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اضمحلال و سقوط بکشاند. در جاسوس خانه‌های آمریکا تمام طرح و برنامه آنان نابودی انقلاب ایران است، اما چون رهبری نظام به خدا و ائمه طاهرین متصل است و مردم نیز از ایشان تبعیت می‌کنند خداوند در تمام مقاطع به کمک انقلاب آمده و یکی از جرثومه‌های فساد که آمریکا و به خصوص انگلستان در منطقه غرب آسیا به وجود آوردند رژیم خبیث و کودک‌کش صهیونیستی است که در ۷۰ سال گذشته خون مردم مظلوم فلسطین را در شیشه کرده و هزاران نفر را به شهادت رسانده است.
 
انقلاب اسلامی صهیونیست‌ها را عقب راند
 
سردار قربانی گفت: اگر انقلاب اسلامی ظهور نمی‌کرد، قطعاً صهیونیست‌ها بخشی از عراق، ایران، سوریه و لبنان را گرفته بودند، اما با پیروزی انقلاب سعی کردند از طریق نظامی به ایران ضربه بزنند، به همین دلیل صدام را به‌خوبی تأمین و تجهیز کردند. تمام بمب‌های شیمیایی را به رژیم عراق دادند و این کشور را به سیستم موشک اتمی مجهز کردند و قصد داشتند نظام را ساقط کنند که با هوشیاری مردم و دفاع جانانه رزمندگان اسلام و رهنمودهای نورانی امام(ره) این نقشه کارگر نیفتاد و روز به روز به قدرت نظام اسلامی افزوده شد.
 
وی ادامه داد: سردار رشید اسلام زاهدی نیز از جنس همین مردم و رزمندگان دفاع مقدس بود که نزدیک به ۴۵ سال با یکدیگر سابقه رفاقت و رفت و آمد خانوادگی داشتیم. سردار زاهدی و شهید سلیمانی و کاظمی یک شبه به منصب سرداری و جایگاه رفیع شهادت نرسیدند. خداوند از اقتدار و قدرت خود استفاده می‌کند و این قدرت را در اختیار این فرماندهان مخلص قرار می‌دهد تا بتوانند جبهه حق را هدایت کنند. شهید سرلشکر زاهدی یکی از اسطوره‌های واقعی انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت بود و از همان روزهای اول درگیری‌ها در کردستان به همراه حاج حسین خرازی وارد سنندج می‌شوند و در این شهر گروه ضربتی را متشکل از ۲۲ نفر تشکیل می‌دهند که همه اصفهانی بودند.
 
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران، افزود: با آغاز جنگ و زمانی که عراقی‌ها از رود کارون گذشتند و جاده آبادان به ماهشهر را بستند شهید خرازی این گروه ضربت را به اهواز می‌آورد که همین افراد ۲۲ نفره گروه ضربت کادر اولیه محور «دارخویِن» را تشکیل می‌دهند که حدود یک سال در این محور جنگیدند و شهید زاهدی به‌عنوان دستیار و جانشین شهید خرازی کار می‌کرد و خط شیر را تشکیل دادند، به‌طوری که تا زیر پای عراقی‌ها کانال زدند که از نظر نظامی اهمیت داشت و در عملیات فرمانده کل قوا، خمینی روح خدا و در عملیات ثامن‌الائمه کارایی خود را نشان داد. شهید زاهدی در کنار حسین خرازی در این محور و در قالب گردان در عملیات فرمانده کل قوا شرکت کرد و بعد از شکست حصر آبادان، محور دارخوین تبدیل به لشکر امام حسین می‌شود.
 
اولین لشکرهای سپاه را اصفهانی‌ها تشکیل دادند
 
سردار قربانی اظهار کرد: اولین لشکرهای سپاه را اصفهانی‌ها تشکیل دادند که ضربات سختی در ابتدای جنگ به نیروی بعث عراق وارد کرد. شهید زاهدی در اینجا به فرماندهی محور می‌رسد که یک گردان خط شکن باید تنگه «چزابه» را از بالا رصد می‌کرد، به‌طوری که تا بالای سر عراقی‌ها آمدند و عملیات کردند که فرمانده محوری آن شهید سرلشکر زاهدی بود که در اینجا توانستند دشمن را در یک تنگنا قرار دهند. در این مرحله عراق بستان را از دست داد و نیروهای توپخانه‌ای آن از بین رفتند. گردان متشکل از اصفهانی‌ها در تنگه چزابه مقاومتی کردند که این مقاومت را باید در تاریخ ثبت کرد. جنگ تن به تن و جنگ مردان بزرگ با توپ و بمب های دشمن بعثی بود که بستان را آزاد کرد و صدام شکست خورد. صدام نیروهای خود را بسیج کرده بود تا تنگه چزابه را باز کنند، اما شهید زاهدی و بچه های لشکر ۱۴ امام حسین(ع) که تازه تاسیس شده بود، با وجودی که مجروح شده بودند با هدایت درست رزمندگان این تنگه را بسته نگه داشته و صدام را نا امید کردند.
 
رئیس فدراسیون تیراندازی، گفت: شهید زاهدی در عملیات فتح‌المبین مسئول عملیات لشکر شد و در عملیات بیت‌المقدس نیز مسئول عملیات بود که با وجود مجروحیت منطقه را ترک نکرد که این مهم به اعتقاد دینی و اخلاق فرهنگی بر می‌گردد که با وجود زخم‌های زیاد جبهه را ترک نکرد و در عملیات رمضان، شهید زاهدی فرمانده لشکر امام حسین(ع) شد. امور نظامی جزئیاتی دارد که شهید زاهدی در همه این موارد استاد و معلم بود و علاوه بر اینکه یک فرمانده نظامی برجسته بود از تقوا و اخلاص خاصی نیز برخوردار بود. صداقت، اخلاق و تقوای این سردار شهید اسلام زبان زد خاص و عام رزمندگان استان اصفهان بود. 
 
شهید زاهدی اهل مصاحبه و دیده شدن نبود
 
وی افزود: اگر تمام فیلم‌های دفاع مقدس را مرور کنیم حتی یک مصاحبه از شهید زاهدی نمی‌توانیم پیدا کنیم که این امر به تواضع و فروتنی مثال‌زدنی ایشان بر می‌گشت. بنده بارها به شهید زاهدی تأکید کردم که تمام فعالیت‌های خود در جنگ را در قالب مصاحبه بیان کند که قبول نمی‌کرد. شهید احمد کاظمی نیز همین خصوصیت را داشت و اهل مصاحبه نبود. این دو شهید اسطوره بودند. دو ماه قبل از شهادتِ حاج قاسم سلیمانی به ایشان اصرار کردم که فعالیت‌های خود را در محور مقاومت در قالب مصاحبه بیان کند که ایشان گفتند بعد از سفر به سوریه و لبنان این کار را خواهند کرد که البته در همین سفر به شهادت رسیدند.
 
سردار قربانی ادامه داد: واقعاً حیف است که چنین سرداران بزرگی گمنام بمانند و خدمات بارز آنان برای جوانان و نسل حاضر بیان نشود. هم‌رزمان شهید زاهدی باید حتی حرف‌های عادی ایشان را برای جوانان بازگو کنند. شهید سرلشکر زاهدی سمبل مقاومت و تقوا و از نظر شعور و معرفت دینی فوق‌العاده بود. باید برای جوانان عزیز کشورمان این شخصیت‌ها را معرفی کنیم تا الگوی جوانان کشور سرداران جنگ باشند. چرا از این سرمایه‌ها درست استفاده نمی‌کنیم؟ باید در عبادات خود جوانان را دریابیم. چرا باید نتانیاهو با خنده بگوید«ما در بیش از ۵۰ درصد خانه ایرانی‌ها حضور داریم». لعنت خدا بر صهیونیست آدمکش که به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیست.
 
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز جوانان ایران به نبوغ و خلاقیت رسیده‌اند، افزود: وقتی عملیات فاو را انجام دادیم ژنرال‌های آمریکایی مصاحبه کردند که سپاه پاسداران به نبوغ نظامی دنیا رسیده است. جوانان ایران به اندازه‌ای نابغه هستند که قدرت نظامی کشور را به حد اعلا رسانده‌اند و در دیگر عرصه‌ها هم کارآمد هستیم. دولت از سرمایه جنگ استفاده نکرد و در جنگ ۳۳ گردان، نیروی جهادی داشتیم که تمام این جهادها را منحل یا ادغام کردند که معتقدم ظلم به بدنه توانمندِ بازسازی و سازندگی کشور بود. نیروهای جهاد سازندگی جلوتر از رزمندگان، شب‌ها روی لودر و بولدوزر جلوی تیر و تانک -ضدوهوایی و دوشکا کار می‌کردند و شهید می‌دادند. انحلال این ۳۳ گردان جهاد، ظلم به بازسازی و سازندگی کشور شد. 
 
وی گفت: جوانان کشور همه مانند شهید زاهدی هستند و باید راه او را ادامه دهند. پدر شهید زاهدی روحانی مدرسه صدر اصفهان بود و بعد از مدرسه صدر در بازار مسگرهای میدان امام مشغول کار می‌شد و مسگری می‌کرد و با چکش و سندان دیگ و قابلمه می‌ساخت و ۱۱ فرزند خود را با پول حلال بزرگ و تربیت کرد که هر کدام از فرزندان او یکی از یکی بهتر هستند. الگوی جوانان کشور باید چنین افرادی باشند نه شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها. قدرت‌های خبیث آمریکا و انگلیس، صهیونیست‌های کافر کودک‌کش را حمایت می‌کنند و از طرفی با شبکه‌های مزخرف خود، جوانان مسلمان را فریب می‌دهند.
 
سردار قربانی یادآور شد: شهدایی که در جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت به شهادت رسیدند مخلصان واقعی انقلاب اسلامی ایران هستند. وقتی چنین الگوهایی داریم که راه را بر ما نشان می‌دهند چرا باید اجازه دهیم که جوانان از شبکه مجازی خط بگیرند. مشکلات در تمام کشورها وجود دارد و بیش از ۸۰ درصد جوانان جوامع غربی به ته خط می‌رسند، به‌طوری که هیچ امیدی به ادامه زندگی ندارند و برای یک لقمه نان باید تملق طبقه خاصی را بگویند. حیف جوان ایرانی نیست که وقت خود را در اروپا و آمریکا و شبکه های منحرف، ضد دینی و ضد فرهنگی تلف کند؟ دونِ شأن یک ایرانی است که با این تمدن بزرگ به غربی‌ها متکی باشد. شان و منزلت جوانان ایرانی به لحاظ فکر و خلاقیت و کارآیی زبان‌زد همه دول دنیا است. جوانان باید عزت خود را حفظ کنند. 
 
کشورهایی که به ما مهمات نمی‌دادند امروز از ایران مهمات می‌خرند
 
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز ایران اسلامی تنه به تنه آمریکا می‌زند و به ابرقدرت تبدیل شده است، گفت: شاکله رژیم پوسیده اسرائیل با عملیات بزرگ طوفان الاقصی از هم پاشید و اگر ۲۰ روز آمریکا و غرب، صهیونیست‌ها را تنها می‌گذاشتند اسرائیل نابود شده بود. از مردانگی به دور است که زنان و بچه‌ها را به خاک و خون بکشید. جوانان باید خط را پیدا کنند و کمتر اعتراض کنند. امروز قدرت موشکی جهانیم و کشورهایی که روزی به ما مهمات نمی‌دادند امروز از ایران مهمات می‌خرند. ابرقدرت‌هاو اسرائیل از قدرت نظامی رزمندگان عزیز ما وحشت دارند، و الا به کشور حمله می‌کردند. می‌دانند با یک حمله، گور خود را در ایران کنده‌اند. 
 
وی افزود: انرژی هسته‌ای دستاورد کمی نیست که به آن دست یافته‌ایم. اتحاد رمز ماندگاری ایران است و در سفری که به کره شمالی داشتیم می‌دیدیم حتی پیرزن‌ها هم کار بنایی انجام می‌دهند که این امر نشان می‌داد چقدر مردم این کشور با یکدیگر متحد هستند به طوری که امروز یکی از قدرت‌های هسته‌ای جهان شده‌اند. دستور صریح قرآن کریم است که تفرقه را کنار بگذاریم و اول از خود ایراد بگیریم. تضعیف ایران هنر نیست و هنر آن است که هر شخصی گوشه‌ای از کار کشور را بگیرد و به خدمت مشغول شود. الگوی خود را هم باید پدر شهید زاهدی و خودِ این شهید قرار دهیم. ۴۵ سال خدمت به کشور کم نیست و الگو کم نداریم و مسئولان هم باید راه را پیدا کنند و از خارج الگو نگیرند.
 
آخرین بار ۵ ماه پیش شهید زاهدی را دیدم
 
سردار قربانی ادامه داد: سال جهش تولید با مشارکت مردم یک فرمان الهی است. یکی از جوانان کشور پیش بنده آمده بود و می‌گفت می‌توانم دستگاهی را لب دریا تعبیه کنم که با این موج آب برق مازندران را تأمین کند. وقتی این همه توانمندی داریم چرا از این همه سرمایه بهره درست نمی‌بریم. شهید زاهدی چند ماه بود که خانواده خود را ندیده بود و به اصفهان نیامده بود و این اواخر به ایشان الهام شهادت شده بود. بنده حدود ۵ ماه پیش برای آخرین بار شهید زاهدی را در ستاد کل سپاه دیدم. شهید زاهدی جلوی دوربین نمی‌آمد و خاموش خدمات خود را انجام می‌داد. ایشان سه نوبت فرمانده سپاه لبنان شد و رزمندگان حزب‌الله، شهید زاهدی را خیلی دوست داشتند.  
 
اصول حفاظتی رعایت شده بود
 
 مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به این سؤال که آیا ضعف اطلاعاتی سبب شد که محل و زمان جلسه ایشان در کنسولگری ایران در دمشق برای دشمن فاش شود؟ گفت: در سوریه و لبنان جاسوس بسیار است و اطلاعات دشمن از روی سیستم‌های ماهواره‌ای و موبایل‌ها می‌تواند افراد را ردیابی کند. پس دشمن از چند کانال جاسوسی می‌کند و در تمام کشورهای منطقه شبکه جاسوسی و خبرچین دارد. بنابراین بی‌احتیاطی در این باره نشده است و در آوردن فرماندهان از فرودگاه دمشق تمام اصول حفاظتی رعایت می‌شود، اما کافی است یک نفر نفوذی وجود داشته باشد که اطلاعات را به همراه کد به دشمن ارائه دهد.
 
وی تصریح کرد: محل اقامت شهید زاهدی بیشتر لبنان بود و شهید سلیمانی نیز بیشتر در لبنان مستقر بود. اسرائیل چند بار تلاش کرد از طریق بمب‌گذاری شهید سلیمانی را ترور کند که در این کار موفق نشدند و زمانی که صهیونیست‌ها عماد مغنیه را به شهادت رساندند در واقع قصد داشتند حاج قاسم سلیمانی را ترور کنند که ناکام ماندند. تمام مسائل حفاظتی را نظامیان رده بالای کشور رعایت می‌کنند هرچند معتقدم که شهید زاهدی مزد خود را گرفت و خدا می‌خواست که در روز شهادت امیر مؤمنان و در ماه رمضان سرلشکر زاهدی به دست شقی‌ترین رژیم به شهادت برسد.
 
سردار قربانی گفت: بسیاری از ائمه به دست مسلمانان منافق به شهادت رسیدند. دشمن غدار اسلام و مسلمین از زمان پیامبر اسلام تا کنون صهیونیست‌ها بوده‌اند. در مراسم تشییع جنازه شهید زاهدی جوانان زیادی آمده بودند که باید به مردم اصفهان درود فرستاد. جوانان نباید گول ابرقدرت‌ها و زرق و برق اروپا را بخورند و از تمام تجهیزات دنیا باید استفاده کنیم و رذائل آن را کنار بگذاریم تا به قله رفیع پیشرفت برسیم.
 
شبکه‌های مخفی در اسرائیل شورش خواهند کرد
 
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: در ۴۵ سال گذشته دشمنان هر بلایی خواسته‌اند سر نظام اسلامی آورده‌اند اما هر بار شکست خورده‌اند. دنیا به صدام مهمات می‌رساند، اما امروز صدام نابود شده یا جمهوری اسلامی؟ ایران روز به روز قدرتمندتر شده است و امروز در دریای سرخ و مدیترانه، دریای عمان و قلب مردم و جبهه مقاومت حضور داریم. اکنون شبکه‌های مخفی در اسرائیل وجود دارد که به موقع علیه صهیونیست‌ها شورش می‌کنند و هیچ نیاز نیست که ایران مستقیم وارد شود. آمریکا روبه افول است و اسرائیل امروز نفس‌های آخر خود را می‌کشد. اما قدرت جمهوری اسلامی یک قدرت الهی است که ملائکه پشت آن هستند. سلاح و مهمات، بمب و خراب کردن خانه‌های مردم روی سر زن و بچه، قدرت نیست، بلکه یک خیانت و ظلم است که اسرائیل باید منتظر عذاب الهی باشد. 
 
وی افزود: خداوند می‌فرماید«منم خدایی که سکینه به رای قلب مؤمنان می‌آورد تا ایمان آنان زیاد شود». عملیات طوفان الاقصی یک شبه به وجود نیامد و حاصل ۱۷ سال برنامه‌ریزی بود. در جنگ با لشکر خدا عراق را شکست دادیم. هواپیماهای پیشرفته دشمن و تجهیزات نظامی به ظاهر پیشرفته آنان کف روی آب است و به اذن خداوند نابود می‌شود، منتها باید ایمان و تقوا داشته باشیم.
 
سردار قربانی خاطرنشان کرد: ایران هیچ اطلاعی از عملیات طوفان الاقصی نداشت و تنها خدمات مستشاری به رزمندگان جبهه مقاومت ارائه می‌کند و تمام اجرای این عملیات بر عهده خود فلسطینی‌ها بود و راه را مردم فلسطین به خوبی پیدا و اسرائیل را زمین‌گیر کرده‌اند. صهیونیست‌ها بدانند که رفتنی هستند و آمریکا هم نابود می‌شود و این وعده الهی است. درود به ملت و جوانان شجاع ایران و مرگ بر آمریکا و اسرائیل جنایتکار.
نظرات بینندگان