arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

روایت سخنگوی وزارت خارجه از تبادل پیام با آمریکا

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا ردوبدل شده، در رابطه با اقدام ماجراجویانه رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در دمشق بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایرنا:  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران شرکت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست خبری بیان داشت: پیام‌هایی که در بازه زمانی اخیر میان ایران و آمریکا رد و بدل شد در خصوص اقدام جسورانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ابران در دمشق بود و انتظار می‌رفت که آمریکا در راستای قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌های وین این اقدام را محکوم کند، ولی آن‌ها از این امر اجتناب کردند و مانع از صدور بیانیه شورای امنیت در محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی شد و ما اعلام کردیم که آمریکا در این رابطه مسئول است.

کنعانی افزود: معتقدیم اگر چراغ سبز آمریکا نبود رژیم صهیونسیتی جرات اقدامی علیه کنسولگری کشورمان در دمشق را نداشت؛ بنابراین آمریکا در این موضوع مسئول است. پس از اعلام تصمیم ایران به طرف‌های بین‌المللی دولت آمریکا جدی‌تر وارد شد تا مانع از اقدام مشروع ایران شود.

وی گفت: یا باید آمریکا مسئولیت خودش را در این ارتباط مشخص می‌کرد یا باید اقدامی بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی انجام می‌داد؛ بنابراین تبادل پیام‌ها در این بازه زمانی میان دو طرف در این ارتباط بود.

نظرات بینندگان