arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه: استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید برای کادر درمان در سال جاری/ تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به دستیاران پزشکی

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ۲۵ هزار نیروی جدید را برای کادر درمان امسال استخدام می‌کنیم، گفت: برای مناطق محروم ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه ماندگاری و مقیمی پیش بینی کردیم که پرداخت کردیم تا انگیزه‌ای باشد که پزشکان در مناطق محروم حضور بهتری را داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ۲۵ هزار نیروی جدید را برای کادر درمان امسال استخدام می‌کنیم، گفت: برای مناطق محروم ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه ماندگاری و مقیمی پیش بینی کردیم که پرداخت کردیم تا انگیزه‌ای باشد که پزشکان در مناطق محروم حضور بهتری را داشته باشند.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست خبری گفت: اعتبارات بخش فرهنگ، گردشگری و ورزش و جوانان را ۴۵ درصد رشد دادیم درصورتیکه رشد بودجه دولت صرفه ۲۳ درصد است، اما با توجه به اهمیت این بخش توجه بیشتری شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ورزش از ۸ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: یعنی تقریبا دو برابر شده است.

منظور ادامه داد: در بخش سلامت هم شاهد تحول قابل توجهی هستیم اعتبارات بخش سلامت امسال با ۳۰ درصد افزایش به ۴۰۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، ۲۵ هزار نیروی جدید را برای کادر درمان امسال استخدام می‌کنیم و منابع آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰۰ نفر عضو هیات علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب می‌شوند، گفت: مجموعا ۴ هزار میلیارد تومان برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی اعتبار پیش بینی کرده ایم. برای تغذیه دانشجویان پزشکی به طور مشخص ما ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیدم که بیش از دو برابر بودجه سال گذشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: یکی از موضوعات مهم دستایاران تخصصی در حوزه پزشکی است که با تنگنا‌هایی مواجه بودند و با آسیب شناسی که کردیم برای سال جاری ۳ هزار میلیارد تومان منابع تخصیص دادیم. این اولین باری است که منابعی را پیش بینی کردیم که دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند به دستیاران تخصصی منابعی را به عنوان کمک هزینه پژوهانه پرداخت کنند.

منظور عنوان کرد: برای مناطق محروم ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه ماندگاری و مقیمی پیش بینی کردیم که پرداخت کردیم تا انگیزه‌ای باشد که پزشکان در مناطق محروم حضور بهتری را داشته باشند. اعتبارات آموزش و پژوهش پزشکی را از بخش درمان جدا کردیم برای خرید خدمات راهبردی بهداشت و درمان از بخش خصوصی هم منابعی را پیش بینی کردیم این تحولات در حوزه بهداشت و درمان قابل توجه است و امیدواریم شاهد رویکرد جدیدی در خدمت رسانی بیشتر و جلب رضایت بیشتر مردم باشیم.

نظرات بینندگان