arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

فائزه هاشمی مشمول عفو نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: شرایط خاص و ویژه‌ای برای فائزه مهیا نشده است و با او مانند سایر زندانیان برخورد می‌کنیم.

اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه شنیده می‌شود در زندان امکانات خاصی برای فائزه در نظر گرفته شده است اظهار داشت: تمام این حرف‌ها، شایعه و جوسازی است. ما امکانات خاص و ویژه برای کسی اختصاص نداده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زندان اوین فقط زنانی که به خاطر جرایم امنیتی محکوم هستند، حضور دارند و بقیه در شهرری نگهداری می‌شوند. در این وضعیت هم به دلیل محدود بودن مأموران نمی‌توانیم یک خانم را به تنهایی نگهداری کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کرد: فائزه هاشمی هم به طور طبیعی با بقیه زندانیان نگهداری می‌شود و همان وضعیتی که برای سایرین وجود دارد برای این فرد هم مهیا است.

اسماعیلی با بیان اینکه ما با فائزه هم مانند بقیه رفتار می‌کنیم، درباره اینکه آیا ممکن است فائزه هاشمی مشمول عفو و بخشودگی شود گفت: در زمینه عفو و بخشودگی، استثنائاتی وجود دارد که جرایم امنیتی مشمول استثنائات است و این مجرمان مشمول عفو نمی‌شوند. هرچند تشخیص این موضوع با مقامات قضایی است و ما فقط مجری احکام و قانون هستیم.

به گزارش فارس، فائزه هاشمی که از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 6 ماه حبس محکوم شده بود، شنبه شب بازداشت و برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد.



نظرات بینندگان