arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

بان‌کی‌ مون به احمدی‌نژاد: حرف‌های تحریک‌آمیز نزنید / پیشنهاد احمدی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر کل سازمان ملل متحد به محمود احمدی نژاد درباره استفاده از سخنان تحریک آمیز  هشدار داد.

به گزارش عصرایران و به نقل از رویترز، این سخنان در دیدار رئیس جمهور ایران با بان کی مون در محل سازمان ملل متحد در نیویورک مطرح شد.

این دیدار یکشنبه شب به وقت محلی نیویورک (بامداد امروز دوشنبه به وقت تهران) انجام شد. دفتر مطبوعاتی بان کی مون در بیانیه ای اعلام کرد: دبیر کل سازمان ملل متحد به احمدی نژاد گفت که تهران باید همه اقدامات لازم برای بازیابی اعتماد جامعه جهانی در زمینه صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای اش را انجام دهد.

براساس این بیانیه، بان کی مون همچنین نسبت به عواقب مضر احتمالی سخنرانی تحریک آمیز و تهدیدات آتی از کشورهای مختلف در خاورمیانه، هشدار داد.

احمدی نژاد و بان کی مون به  حوادث سوریه نیز پرداختند. این بیانیه افزود: بان کی مون بر آثار خطرناک منطقه ای از بی ثباتی در سوریه تاکید کرد.

احمدی نژاد برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شده است. این نهمین سفر وی به آمریکا به شمار  می رود.


پیشنهاد احمدی‌نژاد به بان‌کی‌مون


رئیس‌جمهور در دیدار بان کی مون گفت: ایران معتقد به آن نیست که پاسخ تهدید را با تهدید بدهد، اما رژیم صهیونیستی نیز نباید برای تهدید ایران مورد تشویق قرار گیرد و خوب است این تهدیدها محکوم شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر روز یکشنبه در نیویورک در دیدار با بان‌کی‌ مون دبیر کل سازمان ملل در مقر این سازمان، با بیان اینکه در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران حرف دل ملت‌ها و دغدغه آنان مطرح شد، اظهار امیدواری کرد که به عنوان روسای دو سازمان بین‌المللی، همکاری‌های خوبی برای برقراری صلح و ثبات در جهان با یکدیگر داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم گسترش ارتباط پیوسته میان جنبش عدم تعهد و سازمان ملل متحد افزود: باید گام‌های مؤثری در راستای اصلاح ساختار سازمان ملل برای ایجاد چارچوبی دموکراتیک و عادلانه در این سازمان برداشته شود تا در آن مجمع عمومی و دبیر کل از اختیارات کافی برای اجرای ماموریت‌های خود بهره‌مند باشند.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به طرح مباحث مربوط به تحولات سوریه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد اظهار داشت: درگیری‌ها در سوریه باید هر چه سریع‌تر متوقف شده و همگان به آغاز روند گفتگو براساس عدالت بین طرف‌های مختلف در سوریه کمک کنند.
 
وی طرح تشکیل گروه تماس برای حل مسائل سوریه که در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران مطرح شد را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد براساس تصمیماتی که در اجلاس سران جنبش عدم تعهد برای تشکیل این گروه تماس اتخاذ شد، کشورهای دیگری نیز به این طرح بپیوندند و امیدوارم آقای اخضر ابراهیمی نیز با تلاش‌های این گروه همراهی کند تا بتواند نقش مثبت و موثرتری در سوریه داشته باشد.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز موضوع هسته‌ای ایران به ورطه لجبازی افتاده است، خاطر نشان کرد: اگر همه در جهت کاهش دیدگاه‌های منفی تلاش کنند، در حل مساله موفق‌تر خواهیم بود.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای ایران ادامه وضع کنونی به نفع هیچ کس نیست، گفت: قرار دادن مساله در مسیر رفع سوء تفاهم‌ها کمک بیشتری به حل آن خواهد کرد و یقیناً سوالات و نگرانی‌های طرفین در مسیر همکاری راحت‌تر به پاسخ خواهد رسید.
 
احمدی‌نژاد درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه کشورمان نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به آن نیست که پاسخ تهدید را با تهدید بدهد، اما رژیم صهیونیستی نیز نباید برای تهدید ایران مورد تشویق قرار گیرد و خوب است این تهدیدها محکوم شوند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود آمادگی کامل دارد، گفت: نباید کسی فریب صهیونیست‌ها را بخورد و باید شرایطی را که به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد روزانه سایر کشورها را تهدید به حمله نظامی کند، اصلاح شود و با توجه به مشکلات متعدد منطقه ما نباید مشکلات جدید ایجاد کرد.

 

نظرات بینندگان