arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

تبلیغات ضداسلامی در نیویورک / عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایستگاه متروی نیویورک آگهی‌هایی را منتشر خواهند کرد که بر روی آنها چنین نوشته شده است: "در هر جنگی بین مردم متمدن و وحشی‌ها، از مردم متمدن حمایت کنید. از اسرائیل حمایت کنید. جهاد را شکست دهید."

به گزارش انتخاب به نقل از مشرق ؛ از هفته آتی تبلیغات ضد اسلامی در سیستم متروی نیویورک به نمایش در خواهند آمد. این امر پس از آن رخ می‌دهد که یک قاضی فدرال اعلام نمود "مدیریت حمل و نقل کلانشهر" نمی‌تواند از پذیرش تابلوها به بهانه "تحقیر‌آمیز" بودن آنها اجتناب ورزد.

از ابتدای دوشنبه آتی، 10 ایستگاه متروی نیویورک آگهی‌هایی را منتشر خواهند کرد که بر روی آنها چنین نوشته شده است: "در هر جنگی بین مردم متمدن و وحشی‌ها، از مردم متمدن حمایت کنید. از اسرائیل حمایت کنید. جهاد را شکست دهید." این برنامه تبلیغاتی توسط گروه "نوآوری دفاع از آزادی آمریکایی" (AFDI) تهیه شده است، سازمانی که گروه دیده‌بان "مرکز حقوق فقر جنوبی" آن را به عنوان یک گروه اشاعه دهنده نفرت معرفی نموده.

پاملا گلر (Pamela Geller)، مدیر اجرایی گروه "نوآوری دفاع از آزادی آمریکایی"، علی‌رغم انبوه اعتراضاتی که قبل از شروع تبلیغات ابراز شده‌اند، برای انتشار آنها مصمم است. وی در مصاحبه با اسکای‌نیوز (Sky News) گفت: "من آزادی‌های خود را محدود نخواهم کرد تا به وحشی‌ها توهین نکنم."



این آگهی از هفته بعد در ایستگاه‌های متروی نیویورک ظاهر خواهند شد

گلر مدت زیادی را صرف مبارزه با به اصطلاح "تبلیغات اسلامگراها" در آمریکا نموده و در گذشته سعی کرده تا از برگزاری نمایشگاهی در یکی از موزه‌های واشنگتن که در آن کمک‌های مسلمانان به علم نشان داده شده بود، جلوگیری نماید. مؤسسه "جوایز موزه و میراث" این نمایشگاه را به عنوان "بهترین نمایشگاه گردشی" در سال 2011 انتخاب نمود اما گلر ادعا کرد که "این نمایشگاه چهره‌ای رمانتیک و زیبا از اسلام به صدها هزار نفر از کودکان تلقین می‌کند. این امر باعث می‌شود آنها حس قدردانی کمتری نسبت به دستاوردهای فرهنگ خودشان داشته و در مورد ترویج اسلام در غرب احساس رضایتمندی داشته باشند."

رفتارهای وی علیه فرهنگ اسلامی چنان واضح و آشکار بودند که حتی "اتحادیه مبارزه با افتراء" که سازمانی حامی اسرائیل محسوب می‌گردد اعلام نموده گلر "تعصب ضداسلامی را در جامعه ترویج می‌دهد."

علی‌رغم نبردی حقوقی که در جولای پایان یافت این آگهی‌ها در ایستگاه‌های متروی نیویورک نصب خواهند شد. قاضی فدرال منهتن در جریان دادگاه اعلام نمود که متمم اول به گلر اجازه می‌دهد آگهی‌های خود را در سیستم مترو نصب نماید.

گلر در گفتگو با اسکای‌نیوز افزود: "من در آمریکا زندگی می‌کنم و در ما در آمریکا متمم اول را داریم."

ابراهیم هوپر (Ibrahim Hooper)، سخنگوی "شورای ارتباطات اسلامی آمریکا" با محکوم نمودن اقدامات گلر به رأی صادره واکنش نشان داد اما با این حال تصمیم قاضی را اجابت نمود.

هوپر در گفتگو با اسکای گفت: "موضع اصلی ما از این قرار است که متمم اول [قانون اساسی آمریکا] بیان می‌دارد هر کس آزاد است تا متعصب و یا حتی احمقی به مانند پاملا گلر باشد. ما امیدواریم وی اقدامی تحریک کننده و مروج نفرت انجام ندهد اما در آمریکا وی از این حق برخوردار است."

"ما مسلمانان را تشویق می‌کنیم که از همین حقوق بهره برده و چنین آگهی‌هایی را به صورت عمومی تقبیح نمایند. خطر واقعی انتشار نفرت در جامعه ماست که می‌تواند منجر به حملاتی به افراد بی‌گناه گردد."

گلر در وب‌سایت سازمان خود با انتقاد از روزنامه‌نگاری که اقدامات وی را به عنوان ضدمسلمانان توصیف کرده بود گفت که چنین برچسبی "بیان می‌دارد که هر مسلمانی یک جهادی است که می‌خواهد شریعت را تحمیل نموده، تمدن غرب را از درون محو و نابود کرده و خانه تیره‌بخت آن را ویران سازد."

گلر با دفاع از این تبلیغات اعلام داشت که حق دارد عبادتگران اسلامی را "وحشی" خطاب نماید زیرا "هدف قرار دادن غیرنظامی‌های بی‌گناه توحش است."

وی گفت: "مادران و کودکان در اتوبوس مورد هدف قرار می‌گیرند و این توحش است. آدمربایی و قتل توحش است. نه آمریکا و نه اسرائیل با این حربه‌ها نمی‌جنگند. برخی اوقات غیرنظامی‌ها به صورت تصادفی کشته می‌شوند که این امر تفاوت زیادی با هدف قرار دادن غیرنظامی‌های بی‌گناه دارد."

قبلا گلر در مورد تبلیغات مذکور به "هافینگتون‌پست" چنین گفته بود: "اگر می‌توانستم و بودجه لازم را داشتم این تبلیغات را در تمام شهرهای آمریکا منتشر می‌کردم، و این چیزی است که اتفاق خواهد افتاد."

وی در انتشار تبلیغات مذکور در سانفرانسیسکو موفق بود و مطمئن است که در روزهای آتی تبلیغات را به نیویورک نیز گسترش خواهد داد. در کالیفرنیا، مدیریت حمل و نقل سانفرانسیسکو وعده داده که 400/3 دلاری را که گلر برای درج آگهی پرداخت نموده به "کمیسیون حقوق بشر" اهداء خواهد نمود.

نظرات بینندگان